ابراز رضایت مراجع تقلید از تلاش دولت یازدهم در دیدار با نهاوندیان/دولت موفقیت های زیادی به دست آورده است

شماری از مراجع عظام تقلید و علما در دیدارهای جداگانه رئیس دفتر رئیس جمهوری با آنان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اظهار داشتند: تعادل در رفتار دولت و تعامل بین قوا و آرامشی که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملا مشهود و عیان است و این موضوع از جمله دستاوردهای مهم دولت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری روز جمعه پنجم شهریورماه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به شهر مقدس قم سفر و با حضرات آیات مراجع تقلید سبحانی و صافی گلپایگانی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد و سپس در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت.
محمد نهاوندیان روز شنبه ششم شهریورماه نیز با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو کرد.
مراجع تقلید و علما در این دیدارها با ابراز رضایت از عملکرد دولت یازدهم، آرامش و ثبات موجود در کشور را یکی از دستاوردهای این دولت دانستند.
مراجع عالیقدر جهان تشیع ضمن دعای خیر برای موفقیت رئیس جمهوری و مجموعه دولت، تصریح کرند که دولت یازدهم دولت خوب و کارآمدی است و احتیاج به دلگرمی و پشتیبانی دارد تا اگر ضعف هایی هم هست، با برنامه ریزی دقیق و فعالیت و تلاش بیشتر رفع شود.


**مجموعه اقدام های دولت رضایت بخش و خوشحال کننده است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با تقدیر و تشکر از تلاش های دولت یازدهم، گفت: مجموعه اقدام هایی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه های مختلف انجام می دهد، رضایت بخش و خوشحال کننده است.
وی با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری و سایر مسئولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سال های گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه تاکید کرد.
وی افزود: بر اساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است، از این رو دولت و مسئولان لازم است برنامه های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان تر، همت کنند.
این مرجع عالم تشیع با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تک فرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سال های آینده می تواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامه ریزی ها و اقدام های موثری انجام دهند.
آیت الله سبحانی به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسئولان، علما، نخبگان، نویسندگان و رسانه ها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند.
وی گفت: معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاه ها، گروه ها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید.

** دولت در مسیری که تاکنون پیموده موفقیت های زیادی به دست آورده است
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با تقدیر و تمجید از تلاش های دولت و مسئولان، گفت: دولت در مسیری که تاکنون پیموده موفقیت های زیادی به دست آورده است.
وی با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری و دعای خیر برای توفیق مسئولان دولت، تصریح کرد: من از فعالیت های دولت آگاهم و برای رئیس جمهوری و مسئولان دعا می کنم و باید باور داشت که وقتی قصد و نیت خیر و خدمت به خدا و مردم در نظر باشد، به طور حتم موفقیت، قرین راه خواهد بود.
وی با اشاره به آرامش موجود در جامعه افزود: تعادل در رفتار دولت و تعامل بین قوا و آرامشی که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملا مشهود و عیان است و این موضوع از جمله دستاوردهای مهم دولت است.
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به مشکلاتی که دولت میراث دار آن بوده، گفت: مطمئنم که مردم می دانند و درک می کنند که دولت با چه مشکلاتی مواجه بوده و هست و دولت در مسیری که تا اینجا پیموده، موفقیت های زیادی بدست آورده است.
وی با اشاره به گزارش رئیس دفتر رئیس جمهوری از دستاوردهای دولت یازدهم اظهار داشت: حق این مردم و کشور، پیشرفت و ارتقای روزافزون است و امروز می توانیم ببینیم که اگر افراد عاقل و آگاه و متخصص، امور را در دست داشته باشند، موفقیت و پیشرفت دور از دسترس نخواهد بود.
این مرجع عالیقدر تشیع هم چنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی در کشور، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی جامعه به گونه ای است که باید برنامه ریزی ها و فعالیت های بیشتری انجام بگیرد.

** برای سه معضل حوزه اقتصاد چاره جویی شود/تقدیر از تلاش های دولت یازدهم
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز در دیدار نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: سه معضل قاچاق، سود بانکی و پرداخت یارانه ها آسیب های جدی برای اقتصاد کشور هستند که اگر این سه مشکل حل شود، به طور حتم اقتصاد وضعیت بهتری خواهد داشت.
وی با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری و تقدیر از تلاش های انجام شده توسط دولت در سه سال گذشته تصریح کرد: جامعه نیازمند تبیین تلاش ها و فعالیت های دولت است و حتما باید با راه های موثری این دستاوردها برای مردم گفته شود و اگر اقدام های دولت با سبک منظم و ادبیات روشن بیان شود آثار بیشتری در افکار عمومی خواهد داشت، البته این مساله به معنی نفی کلی مشکلات نیست.
وی با تاکید بر مقابله با پدیده شوم قاچاق خاطرنشان کرد: مساله مبارزه با قاچاق مساله فراقوه ای است و حتی مردم نیز باید در این موضوع در کنار دولت و سایر قوا به مقابله با آن بپردازند.
این مرجع تقلید با تاکید بر جدیت مبارزه با قاچاق گفت: باید ریشه ها و منشاء اصلی این پدیده مورد شناسایی قرار بگیرد و برای افکار عمومی گفته شود که چه کسانی و گروه هایی این معضل را برای اقتصاد کشور به وجود آورده اند و برای مردم افشا شود که چه کسانی از این وضعیت منفعت می برند.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با برشمردن سودهایی که در بانک ها پرداخت می شود، از آن به عنوان معضل جدی اقتصاد کشور نام برد و افزود: سیاست های بانک مرکزی و مصوبات آن باید از سوی همه بانک ها تبعیت شود و ضمانت اجرایی برای آن وجود داشته باشد ولی متاسفانه هنوز عملی نشده است.
وی اضافه کرد: سیاست غلط سال های گذشته در تبلیغات افسارگسیخته ای که در مورد پرداخت سود و گره زدن به اقتصاد کشور به فعالیت های بانکی به وجود آمد، باعث ایجاد مشکل اقتصاد کشور شده است لذا باید سود عقود شرعیه در بانک ها به شکل منطقی و به شیوه ای که بانک مرکزی تصویب می کند از سوی همه بانک ها تبعیت شود.
وی به پرداخت غلط یارانه ها به همه مردم در سال های گذشته اشاره و اظهار کرد: این برنامه اقتصادی از ابتدا غلط اجرا شد و این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات را ایجاد کرده است که حتی می تواند معضلات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید تجدید نظر جدی در این موضوع صورت بگیرد و ادامه این سیاست غلط اصلا منطقی و به نفع کشور نیست.
وی در پایان با اشاره به تاثیرهایی که گسترش شبکه های مجازی بر فرهنگ و اعتقادات مردم دارد تصریح کرد: امروز تنها با سیاست های انقباضی و فیلتر کردن شبکه های مجازی نمی توان مانع از آسیب های این فضا شد و چنین سیاست هایی امروز دیگر کارایی ندارد و باید اقدام های اثباتی و ایجابی انجام داد و راهکار آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساخت نرم افزارهای داخلی و بومی است و ما گروهی را مامور کرده ایم که این کار را دنبال و کمک به حل این مشکل کنند.

** انصافا دولت یازدهم، دولت خوب و فعالی است/ اقدام های دولت در همه حوزه ها به طور ملموس برای مردم تبیین و تشریح شود
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید نیز در دیدار نهاوندیان با بیان این که انصافا دولت یازدهم، دولت خوب و فعالی است و زحمات زیادی می کشد، گفت: دعای خیر مردم، بهترین پشتیبان این دولت خواهد بود.
این مرجع عالیقدر تقلید پس از شنیدن گزارش جامع عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: فعالیت ها و اقدام های دولت قابل تقدیر است و باید شکرگزار خدمات دولت در حوزه های مختلف بود.
وی ضمن دعای خیر برای موفقیت رئیس جمهوری و مجموعه دولت، تصریح کرد: دولت یازدهم دولت خوب و کارآمدی است و احتیاج به دلگرمی و پشتیبانی دارد تا اگر ضعف هایی هم هست، با برنامه ریزی دقیق و فعالیت و تلاش بیشتر رفع شود.
آیت الله موسوی اردبیلی، اداره کشور و کار اجرایی را بسیار سخت و دشوار دانست و در عین حال گفت که دولت در برابر مشکلاتی که هر روز ممکن است بروز کند، باید صبور و بردبار باشد.
وی همچنین با بیان این که مردم باید آرام آرام آثار فعالیت های دولت را در زندگی خود حس کنند، توصیه کرد که اقدام های دولت در همه حوزه ها، به طور ملموس برای مردم تبیین و تشریح شود.

** تقدیر از تلاش های دولت/ لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه
نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با تشکر از تلاش های دولت، لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز باید دولت، مرجعیت و مردم در کنار یکدیگر و در مسیر واحد حرکت کنند و در مقابل مشکلات و معضلات به صورت یکپارچه و متحد اقدامات مؤثری را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی خاطرنشان کرد: درحوزه فرهنگی با توجه به تحولات ارتباطی و رسانه ای که در جهان اتفاق افتاده نمی توان با سیاست های انقباضی عمل کرد، بلکه باید فعالیت های ایجابی و اثباتی داشت تا از آسیب هایی که ممکن است به ارکان دین وارد شود، جلوگیری کرد.

** حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم/ تقدیر از خدمات دولت
رئیس دفتر رییس جمهوری در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله محمد یزدی حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از اقدام های دولت تدبیر و امید، با رئیس و اعضای این جامعه گفت و گو کرد.
دکتر محمد نهاوندیان که به مناسبت هفته دولت برای دیدار با مراجع عظام و علمای حوزه علمیه به قم سفر کرده است، در دیدار رییس و اعضای دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهم ترین دستاوردها و اقدامات دولت یازدهم در سه سال گذشته را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشریح کرد.
در این جلسه آیت الله یزدی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تقدیر از تلاشهای دولت و موفقیتهای به دست آمده، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مختلف مطرح کردند.


** نهاوندیان: بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید ایجاد آرامش و ثبات در حوزه اقتصاد است
رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در دیدار با مراجع تقلید گفت: بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید که مورد تایید بزرگان نظام و کشور نیز قرار گرفته، ایجاد آرامش و ثبات در حوزه اقتصاد بوده است.
محمد نهاوندیان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری و مسئولان دولت و ارایه گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، افزود: از این رهگذر دستاورد مهم دولت یازدهم، بستر فعالیت اقتصادی در کشور به نحو مناسبی سامان یافته و امروز بخش خصوصی به دور از التهاب و اضطراب های گذشته می تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد.
وی با برشمردن شرایط دشوار کشور در سال های پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، افزود: دولت تلاش داشته تا شرایط تورمی، بیکاری و رکود را که در سال های گذشته رشد اقتصادی را به منفی 6.8 رسانده بود با مقاوم سازی اقتصاد و پیگیری و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی با کمترین اتکا به منابع درآمد نفت، به مثبت 5 درصد در سال جاری برساند.
نهاوندیان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، گفت: دولت با حفظ استقلال، مبانی و اصول انقلابی نظام و از رهاورد تعامل سازنده با کشورهای دیگر، موفق شده شرایط بین المللی را به نفع اهداف و مطالبات نظام و کشور نزدیک کند.
وی هم چنین دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، حمل و نقل، انرژی، مسکن، بهداشت و درمان را تشریح کرد.
دکتر نهاوندیان هم چنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار داشت: امروز با توجه به فرصتی که در دنیا فراهم آمده است و شناختی که جهانیان در رابطه با سلفی ها و افراطیون و تفاوت آن با اسلام حقیقی پیدا کرده اند، باید از این فرصت در جهت معرفی هر چه بهتر اسلام و تشیع استفاده کرد و در این راستا دولت در کنار علما، حوزه های علمیه و مرجعیت قرار دارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به پذیرش طرح ویو (WAVE) که به پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با اجماع به تصویب رسیده است، گفت: این موضوع جلوه ای دیگر از دیپلماسی فعال ایران در دولت یازدهم بود و ایران را به عنوان کشوری با حکومت دینی در خط مقدم مقابله با خشونت و تروریسم معرفی کرد.
نهاوندیان تصریح کرد: امروز باید از فرصتی که در جهان علیه جریان تکفیری فراهم شده بهترین بهره برداری را به عمل آورد.
وی همچنین به برخی از دستاوردهای دولت و اقداماتی که به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت های دینی و فرهنگی انجام شده، اشاره کرد.
8 شهریورماه، سالروز شهادت محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 به عنوان روز مبارزه با تروریسم و دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

202

کد خبر: 673016

وب گردی

وب گردی