آلبوم  «هنوز سرپام» از  رضا صنعتگر  رونمایی شد

تازه ترین آلبوم موسیقایی رضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ با عنوان «هنوز سرپام» در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، تازه ترین آلبوم موسیقی رضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان با عنوان «هنوز سرپام» شنبه ششم شهریورماه طی برگزاری ویژه برنامه «اتفاق ترانه» در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.

غلامرضا صنعتگر در این مراسم بیان کرد: ۱۳ سال گذشت تا بتوانم بگویم هنوز هم سر پایم. ۱۳ سال با سختی های زیاد و بیماری و بی مهری سپری شد. اما من در این آلبوم، از تبار آفتاب و از جنوب خلیج فارس، به عشق امام رضا (ع) می خوانم و می گویم هنوزم سر پایم.

پاپ ایرانی در شرایط فعلی هویت ندارد

محمدرضا چراغعلی مدرس و آهنگساز مطرح موسیقی پاپ هم در این برنامه بیان کرد: جنس و حس صدای رضا صنعتگر طوری است که مطمئنم مردم این آلبوم را دوست خواهند داشت. اقدام حوزه هنری هم در انتشار این آلبوم اقدام بسیار ارزشمندی است که به طور حتم مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: رضا درد کشیده است بنابراین می تواند به خوبی حس اشعار را به شنونده منتقل کند. به یاد ندارم کسی از طبقه مرفه وارد موسیقی شده و خواننده خوبی شده باشد. به هر حال اثری که بر دل می نشیند باید متاثر از حس درونی باشد و رضا صنعتگر با پشتکاری که داشته، توانسته احساس خوبش را در این آلبوم به شنونده منتقل کند. او خواننده ای از جنوب کشورمان است و هنرمندان خوبی متاثر از اتمسفر و فرهنگ جنوب کشور به عرصه موسیقی تحویل داده شده و همان طور که می‌بینیم خطه جنوب با موسیقی عجین است.

این آهنگساز ضمن انتقاد دوباره از شرایط این سال های موسیقی پاپ گفت: پاپ ایرانی در شرایط فعلی هویت ندارد. ما وقتی موسیقی عربی یا ترکی را می شنویم متوجه می شویم که از کدام خطه جغرافیایی آمده اما با شنیدن موسیقی پاپ ایرانی، هویت چندانی از آن به دست نمی آید. درواقع نمی‌دانیم به چه چیزی پاپ ایرانی می گوییم اما موسیقی جنوبی را به محض شنیدن متوجه می‌شویم و فکر می‌کنم استفاده از موسیقی جنوبی با ریتم و ادوات کوبه ای، می تواند به پاپ ایرانی هویت دهد. در این آلبوم نیز سه قطعه جنوبی هست که شنیدن آن بسیار خوشایند است.

جنگ نابرابری داریم

وی تاکید کرد: موسیقی در کشور ما رسانه خاصی ندارد و این امکان چندان فراهم نیست که همان‌طور که مردم آن را می شنوند، بتوانند آن را ببینند. این در حالی است که از تهاجم فرهنگی حرف می زنیم اما دستمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی خالی است و به موسیقی کشورمان اجازه نمی دهیم وارد این کارزار شود، به این ترتیب جنگ نابرابری داریم که در ادامه به نفع ما نیست و محکوم به شکست است.

چراغعلی در ادامه، بر لزوم حمایت از آلبوم های موسیقی توسط موسسات پخش در توزیع و انتشار آثار موسیقایی تاکید کرد.

اجرای چند قطعه منتخب از آلبوم «هنوز سرپام» از جمله بخش های دیگر این مراسم بود، ضمن اینکه در بخش شعر نیز شاعرانی چون علی مقیمی، سیدمهدی رباط جزی، احسان انصاری، مجید ترک آبادی، ساجده جبارپور، سعید صکاکی، محمد محسنی، علیرضا رمزی و قاسم صرافان سروده‌هایشان را شامل غزل، شعر سپید و ترانه برای حاضران خواندند. امیر ارجینی ترانه سرا و رضا فیاضی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در این برنامه به شعر خوانی و داستان خوانی پرداختند.

آلبوم موسیقی «هنوزم سرپام» به آهنگسازی و خوانندگی رضا صنعتگر از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری است. این آلبوم موسیقی شامل ۱۱ قطعه موسیقی با شعرهایی از مجید ذاکری، اهورا ایمان، مریم فتاحی و شبنم عراقی نژاد است که از بین این قطعات، ۳ قطعه دارای موسیقی محلی است. آهنگ‌سازی ۸ قطعه از آلبوم «هنوزم سرپام» را رضا صنعتگر و باقی قطعات را سید محسن حسینی، محمد آرام‌باش و مرحوم ابراهیم منصفی انجام داده‌اند. بابک معافی، فرید یزدان‌فر، عمران طاهری و رضا صنعتگر نیز تنظیم این کار را برعهده داشته اند ضمن اینکه بهنام و بابک شهرکی، راشا تقی‌پور و احسان جوادی نیز میکس و مستر آلبوم «هنوزم سرپام» را انجام داده اند.

508502

کد خبر: 673081

وب گردی

وب گردی