روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس :توسعه و تقویت مناسبات و همکاری های همه جانبه میان تهران- مینسک ضروری است

رییس جمهوری روابط ایران و بلاروس را دوستانه و مثبت ارزیابی و بر تلاش و جدیت مسوولان دو کشور در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری های همه جانبه میان تهران- مینسک تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و در دیدار «یوری لازارچیک» سفیر جدید بلاروس در ایران، با اشاره به ضرورت گسترش روابط و تعاملات همه جانبه میان دوکشور بویژه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری، گفت: باید با برنامه ریزی برای حل و فصل هر گونه موانع احتمالی در مسیر گسترش روابط اقتصادی دو کشور، اقدام کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به تصمیم روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس اوفا مبنی بر تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری های دوجانبه از سوی مسوولان کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور، افزود: اکنون که این نقشه راه تهیه و به امضا مسئولان دو کشور رسیده باید دو طرف در راستای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهمات تلاش کنند.

دکتر روحانی سفرهای دوجانبه روسای جمهور و مقامات ایران و بلاروس را در توسعه مناسبات و همکاری های دوکشور تاثیرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد ارتقا همه جانبه سطح روابط تهران – مینسک باشیم.

«یوری لازارچیک» سفیر جدید بلاروس در ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان، روابط دوکشور را دوستانه و استوار بر پایه اعتماد و احترام متقابل دانست و افزود: امروز در شرایط پس از موفقیت بزرگ ایران در مذاکرات هسته ای و رسیدن به برجام، فرصتی برای توسعه همکاری ها و مناسبات میان ایران و بلاروس بوجود آمده که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

سفیر بلاروس با اشاره به تدوین و امضای نقشه راه همکاری های ایران و بلاروس از سوی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور خواستار توسعه و گسترش مناسبات و همکاری های همه جانبه سیاسی، اقتصادی و تجاری میان تهران – مینسک شد.

203

کد خبر: 673128

وب گردی

وب گردی