ابراهیم جعفری و "گشایش افق‌های همکاری‌ بیشتر" با آمریکا

وزیر خارجه عراق دولت آمریکا را به همکاری بیشتر در عرصه‌های مختلف با عراق به منظور استفاده از تجربیات آمریکا و احیای توافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور فراخواند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با استوارت جونز، سفیر آمریکا در بغداد که زمان ماموریتش روز شنبه به پایان رسید، گفت: عراق به کمک عراقی‌هایی که برای دفاع از کشورشان و به نیابت از همه جهان با کمک کشورهای دوست در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با تروریسم می‌جنگند، پیروزی‌های زیادی را به دست آورده است.

به گزارش ایسنا الجعفری افزود: تروریسم انسانیت را هدف قرار داده و لازم است تلاش‌های بین المللی مشترک برای پایان دادن به خطر داعش صورت بگیرد لذا عراق نیازمند حمایت کشورهای دوست است چرا که در شرایط استثنایی به سر می‌برد و با چالش‌های امنیتی فراوانی رو به رو است که جنگ علیه داعش و بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و هزینه‌های جنگ از جمله این چالش‌هاست.

الجعفری همچنین دولت آمریکا را به تلاش برای گشایش افق‌های همکاری‌ بیشتر با عراق در عرصه‌های مختلف جهت استفاده از تجربیات آمریکا و اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور فراخواند.

وزیر خارجه عراق عنوان داشت: جنگ موصل تلاش و همکاری زیادی را می‌طلبد تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن به خطر داعش پایان داده و کمک‌های انسانی برای خانواده‌های آواره فراهم کرده و حجم ضررهای ناشی از جنگ را کاهش داد.

سفیر آمریکا نیز به نوبه خود از ادامه حمایت کشورش از عراق در عرصه‌های مختلف تاکید و جامعه جهانی را به فراهم کردن نیازهای ضروری جهت پایان دادن به پدیده تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به عراق فراخواند و تاکید کرد که کشورش به اجرای توافقنامه‌های امضا شده با عراق و برقراری بهترین روابط پایبند است.

304300

کد خبر: 673144

وب گردی

وب گردی