افزایش ١١٤ درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی

در پنج ماه نخست امسال هشت میلیون و ٧٠٦هزار و ٢٥٢ تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ٥٩٨ میلیون و ٥٣هزار و ٥٨٠ دلار از پارس جنوبی به خارج از ایران صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ١١٤ و ارزش ٧٦ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، احمد پورحیدر، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، درباره وضع صادرات میعانات گازی پارس جنوبی اظهار کرد: ١٢ میلیون و ٢٠٢ هزار و ٦٣٧ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش بیش از پنج میلیارد و ٥٦٤ میلیون ٤٦١ هزار و ٧٣٦ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: صدور این میزان از محصولات، در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزش به ترتیب ١٠٨ و ٦١ درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: در مجموع در مدت یاد شده بیش از ٢٠ میلیون و ٩٠٨ هزار و ٨٨٩ تن کالا شامل میعانات گازی، پلی اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، بوتن١، مونو و دی اتیلن گلایکول، بوتادین ١و٣، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی اند، نفتا، گاز آمونیاک، کود اور و رافینیت به ارزش بیش از ٩ میلیارد ١٦٢ میلیون و ٥١٥ هزار و ٣١٦ دلار از این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: صادرات این محصولات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزش به ترتیب ١١٠ و ٦٧ درصد افزایش داشت.

پورحیدر، درباره خریداران محصولات پارس جنوبی نیز گفت: این محصولات بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، ترکیه و هندوستان صادر شده است.

607/602

کد خبر: 673192

وب گردی

وب گردی