واحد کرج آماده همکاری با شهرداری‌های سراسر کشور در شناسایی خطرات شکستن و افتادن درختان و حفظ ذخائر زیست محیطی  است.

دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیرکل محترم دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت شرکت در جلسه کمیته استانی سامانه آزمایشگاههای همکار (ساها) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج واقع در استان البرز حاضر شده بود، از پروژه توموگرافی درختان سرپا بازدید کرد.

به گزارش علی بختیار خبرنگار ایسکانیوز ، دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیرکل محترم دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت شرکت در جلسه کمیته استانی سامانه آزمایشگاههای همکار (ساها) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج واقع در استان البرز حاضر شده بود، از پروژه توموگرافی درخت سرپا بازدید کرد.

پروژه توموگرافی درخت سرپا که با هدف طراحی و ساخت دستگاه سی تی اسکن مقاطع چوب درخت با حمایت شهرداری کلانشهر کرج کلید خورده تاکنون موفق به شناسایی تصاویر آکوستیکی از مقاطع آسیب دیده درختان سرپای این شهرستان و پیش بینی مقاومت آنها در برابر تندبادها و بار برف و وزن درخت در جهتی که متمایل شده است لازم به توضیح است که در طوفانها و تند بادهای اخیر پایتخت و شهرستان کرج تاکنون خسارات جدی ناشی از شکستن و افتادن درختان بر روی مردم، خودروهای شخصی و عمومی و انسداد معابر گزارش شده که پروژه توموگرافی دانشگاه آزاد اسلامی کرج در صدد است با تکیه بر دانش بومی و فناوری نو درختان سرزمین پهناور ایران را سرپا نگاه دارد.

دکتر ایرانبخش ضمن خوشنودی و شعف از عینی شدن دستاوردهای فنی این پروژه، از طراحی و ساخت دستگاه بومی و ایرانی توموگرافی (مقطع نگاری) درخت سرپا را در زمره افتخارات کشور و دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

دکتر مهران روح نیا عضو هیات علمی تمام وقت واحد کرج و مدیر پروژه توموگرافی درختان سرپا ضمن تشکر از حمایتهای دکتر بهروز میرزا ریاست محترم واحد و حمایتهای سازمان مرکزی در خصوص تدوین آئین نامه های حمایتی، اشاره نمود که امکان بومی سازی و ساخت تجهیزات Hi Tech همچون دستگاه سی تی اسکن، در بسیاری موارد، خارج از تصور عامه بوده و دستیابی به این تکنولوژی فقط با تائیدات باریتعالی و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی میسر شده است. هم اکنون به جرات و با افتخار اعلام می کنیم که این فنآوری صد درصد ایرانی شده است. دستگاه ایرانی توموگرافی درختان سرپا دارای نرم افزار فارسی و اجزای سخت افزاری ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می باشد همچنین واحد فناور دانش بنیان ارزیابان غیرمخرب دارکوب وابسته به مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آماده همکاری با شهرداریهای محترم سراسر کشور در شناسایی خطرات شکستن و افتادن درختان و حفظ ذخائر زیست محیطی شوری و جنگلی می باشد. لازم به ذکر است این فناوری به شهرداری تهران نیز معرفی شده است که امیدواریم با اعتماد به دانش بومی همکاری جدی این واحد دانشگاهی با شهرداری پایتخت نیز وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر: 673223

وب گردی

وب گردی