جمهوریت نظام و اصلاحات اعتدالی مردم، ماندنی است

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه هر اقدامی که به شکاف میان نظام و مردم بیانجامد ضربه ای به انقلاب اسلامی است گفت:اکنون کاهش دادن مشارکت های سیاسی ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرهای کشور را هدف گذاری کرده اند. 

به گزارش ایسکانیوز متن یادداشت کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس دهم به شرح زیر است:

در حال حاضر ناکامان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایران، به طرز محسوسی همه تلاش خود را برای تصاحب مجدد قدرت و نفی هرچه و هر کس که غیر از خودش است معطوف کرده است. این گروه در واقع درد قدرت دارد اما آن را با پوشش دفاع از انقلاب و ولایت مطرح می کنند و نسبت به ایفای تعهدات و پاییندی به میثاق ها، شعارها و ارزش های انقلاب و خواست حقیقی ملت و مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چون عدالت اجتماعی، مردم سالاری دینی، حقوق شهروندی، آزادی و توسعه علمی اقتصادی و رفاه کامل اجتماعی بی تفاوت است.

آنان تابع جریانی خطرناک هستند که حضور فرزندان راستین انقلاب و حامیان ملت را برنمی تابند. قرائتی که توسط نظریه پردازان چسبیده انقلاب آنان، ارائه می شود، حقوق اساسی شهروندان و از جمله حق حاکمیت مردم، یا به کمترین درجه اهمیت می نگرند، یا مورد انکار قرار داده و حتی بلکه از ملت بزرگ ایران اسلامی سلب می نمایند.

با این قرائت از دین، به نظر می رسد، آزادی شرکت در انتخابات را فقط در دایره بسته افراد و گرایش سیاسی خاص و محدود منحصر کنند. گرایش جریانی که تمام جنب و جوش و هیجانش با مقدس مآبی و عوام فریبی و تخریب دیگران برای قبضه مجدد قدرت انحصاری و حاکمیت بر تمام نهادهای رسمی و قانونی کشور است، در حالیکه، از یاد نبرده ایم علی رغم دستیابی به آن و برخورداری از فرصت طلایی درآمد افسانه ای نفت، قادر نشدند حتی ذره ای از مشکلات و مسایل پیچیده مملکتی همچون اقتصاد مولد در درون و سیاست کارآمد در خارج کشور را حل نمایند.

آنان هرگز به نوسازی اجتماعی، ایمان ندارند و چون چیزی بیش از یک پنجم آرای مردم را در اختیار ندارند، اکنون کاهش دادن مشارکت های سیاسی ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرهای کشور را هدف گذاری کرده اند.

آنان بخوبی می دانند همه قدرت انقلاب اسلامی در حمایت مردم از آن نهفته است و هر اقدامی که به شکاف میان نظام و مردم بیانجامد ضربه ای به انقلاب اسلامی است، اما چاره دیگری برای پیروزی در انتخابات در پیش نمی بینند، حضور چشم گیر ملت در پای صندوق های رای انتخابات ها، نتیجه بهتری برای آنان دربر ندارد. با مشارکت فراگیر سیاسی ملت، آنان، نمی توانند از بحران عدم اعتماد و بی مهری مردم نجات یابند.

آنان غافلند، مردم رشید ایران اسلامی، چون به مردم سالاری دینی برای اعتلای اسلام و ایران، باور یافته اند. با وجود همه تنگناها و دشواری ها، همچون خردادهای گذشته به پای صندوق های رای خواهند آمد و بار دیگر حامیان ملت و مدافعان حقوق شهروندی ایرانیان را خواهند برگزید.

حضور پرشکوه مردم در صحنه های عظیم و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اخیر، که نتیجه ای جز تحکیم پایه های اصلاحات و اعتدال نداشت، نشان می دهد بی تردید جمهوریت نظام و اصلاحات اعتدالی ماندنی است.

مردم بزرگ و باوفای ایران، بر باور خویش به راستی گفتار و درستی کردار منتخبین خود، پای فشرده اند؛ بر مسئولان کشور است، در جهت افزایش سرمایه ارزشمند اجتماعی و مشارکت موثرسیاسی، همواره به پیمانی که با آنها بسته اند، در عمل وفاداری کنند.

کمال الدین پیرموذن
٩٥/٦/٧

203/201

کد خبر: 673230

وب گردی

وب گردی