ترکان: تا می‌گویند اصولگرا مردم یاد احمدی‌نژاد می‌افتند، حیف اصولگرایی!

اکبرترکان در تحلیلی از وضعیت اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۶ گفت: در جبهه اصولگرایی، عده‌ای با توجه به مواضع معتدل و عاقلانه‌ای که دارند، نزدیکی بیشتر با روحانی را می‌پسندند، از این جمله پالس‌های مثبتی است که آقایان لاریجانی، مصباحی‌مقدم و... می‌فرستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه آرمان، براین اساس می‌توانیم به این جریان خوش‌بین باشیم. در انتخابات ۷۶، آقای ناطق‌نوری صبح انتخابات تماس گرفت و به رئیس دولت اصلاحات تبریک گفت. او مرد و مردانه ایستاد و به دولت وقت کمک کرد. آقای ناطق نماد اصولگرایی است، یعنی اگر بخواهیم بدانیم معیار اصولگرایی چیست، به نظر من آقای ناطق همه ویژگی‌های یک اصولگرای تمام‌عیار را دارد. نمی‌دانم الان چه شده که فضا دست آدم‌های کم‌ظرفیت افتاده و نمی‌توانیم مرامی مثل مرام ناطق‌نوری را جلو ببریم.

اصولگرایان مدتی تحت تاثیر افراطیون قرار گرفتند و اصلی‌ترین چهره اصولگرایان از آنها فاصله گرفتند. نتیجه‌اش هم این است که الان وجهه اصولگرایان ضربه خورده است. این به خاطر آن است که اصولگرایان تحت تاثیر تندروها قرارگرفته‌اند و از شخصیتی مثل آقای ناطق فاصله گرفته‌اند. باید بگویم اینها زیان کردند. زیانشان این است که الان در افکار عمومی جامعه تا می‌گویند اصولگرا، همه یاد احمدی‌نژاد می‌افتند.

به نظر من، شان اصولگرایان بیش از این است که با احمدی‌نژاد مساوی شوند. حیف اصولگرایی است. امیدوارم اصولگرایان حرکتی اساسی کنند و به خودشان بیایند و شرایط خود را با چهره‌های قدیمی مثل آقای ناطق وفق دهند. ترکان در پاسخ به این سوال که چرا رئیس‌جمهور در نشست‌های جامعه روحانیت مبارز شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: شاید مشغله‌شان زیاد است، شاید هم بعضی از دوستان باید بیشتر کوشش کنند که آقای روحانی را داشته باشند. آقای روحانی درست مانند آقایان هاشمی و ناطق جزو شناسنامه‌ها هستند. او افزود: بعضی از این کسانی که الان به جامعه روحانیت مبارزه تهران تشریف آورده‌اند، اصلا ساکن تهران نیستند در ضمن، آقای روحانی خود از اصلی‌ترین چهره‌های مبارز تهران است و کسی نمی‌تواند ایشان را جدا از جامعه روحانیت بداند.

202/201

کد خبر: 673246

وب گردی

وب گردی