محکومیت خشونت علیه پرسنل بهداشتی درمانی در سوریه از سوی مجامع جهانی

شورای بین‌المللی پرستاران(ICN) و انجمن بین‌المللی پزشکان(WMA)، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ادامه حملات هدفمند علیه پزشکان، پرستاران، پرسنل اورژانس و دیگر کارکنان بهداشتی در سوریه به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است که باید زنگ خطر جهانی را به صدا درآورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت پرستاری وزارت بهداشت،، همچنین این دو سازمان از قطعنامه شماره 2268 سازمان ملل در مورد توقف خشونت‌ها در سوریه و ایجاد آتش بس با ارائه کمک‌های انسان دوستانه حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است:« ما به عنوان جامعه جهانی سلامت، از رهبران جهانی می‌خواهیم که برای توقف فوری مخاصمه برای نجات جان صدها هزار نفر از قربانیان بی‌گناه اقدام نمایند.»

دکتر آردیس هوون، مدیر انجمن بین المللی پزشکان گفت‌:« گزارش‌های روزانه در مورد خشونت بر علیه پرسنل بهداشتی درمانی، زیرساخت‌های سلامت و مجروحین سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده و کشتن پزشکان و پرستاران وحشتناک است. حقیقت شوک‌آور این است که پزشکان و پرستاران در این حملات عمدا مورد هدف قرار می‌گیرند که با هیچ عقیده‌ای سازگار نیست«.

دکتر فرانسس هوگس مدیر ارشد اجرائی شورای بین‌المللی پرستاران(ICN) نیز در این زمینه گفت:« احترام به خدمات سلامت یکی از ارزش‌های بنیادین قوانین حقوق بشر بین‌المللی است و حمله به پرستاران، پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی در سوریه و دیگر نقاط جهان باید سریعا متوقف شود تا آنها بتوانند خدمات‌شان را به مردم نیازمند ارائه دهند«.

طی هفته‌های گذشته یکی از همکاران پرستار ایرانی مدافع حرم، در حین انجام خدمت رسانی به مجروحین در سوریه توسط تکفیری‌ها به شهادت رسید که این موضوع بازخورد شدیدی در سطح بین‌الملل درپی داشت.

20106

کد خبر: 673391

وب گردی

وب گردی