گروهی ۶ نفره از داوطلبان موفق شدند پروژه یکساله شبیه‌سازی مریخ را در منطقه‌ای از هاوایی به پایان برسانند،‌پروژه‌ای که این ۶ نفر را ملزم می‌کرد به مدت ۳۶۵ روز بدون تماس با دنیای بیرون، در یک مکان قرنطینه شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از همشهری آنلاین؛ این گروه از 29 آگوست سال 2015 در زیر یک اتاقک بزرگ گنبدی شکل زندگی می‌کرد بدون اینکه به هوای تازه، غذای تازه یا حریم خصوصی دسترسی داشته‌باشد.

متخصصان تخمین می‌زنند سفر احتمالی انسان به مریخ از یک تا سه سال طول خواهد کشید. این پروژه تحقیقاتی که بودجه آن توسط ناسا تامین شده‌است توسط دانشگاه هاوایی اجرا شده و از زمان آزمایش 520 روزه روس‌ها به بعد، یکی از طولانی‌ترین نمونه‌های شبیه‌سازی محیط مریخ است که تاکنون در جهان انجام گرفته‌است.

اعضای این گروه پس از اینکه توانستند یک سال را به راحتی تحمل کنند، با اعتماد اعلام کردند ماموریت به مریخ موفقیت‌آمیز خواهد‌بود زیرا امکان غلبه بر چالش‌های فنی و روحی وجود دارد. با این همه یکی از مشکلاتی که در این یک‌سال اعضای گروه را دچار مشکل ساخته بود، عدم وجود حریم خصوصی بوده‌است.

این گروه از یک زیست‌اخترشناس فرانسوی، یک فیزیکدان آلمانی، یک خلبان، یک معمار، یک خبرنگار و یک زمین‌شناس آمریکایی تشکیل شده‌بود. در این آزمایش اکتشافات مریخی از بعد انسانی و مسائل مرتبط به آن شبیه‌سازی شده‌ و مورد مطالعه قرار گرفته‌است.

در حین اجرای این پروژه،‌6 عضو گروه دسترسی بسیار محدودی به منابع داشتند و باید در زمان خروج از اتاقک گنبدی لباس مخصوص فضایی به تن می‌کردند و برای جلوگیری از ایجاد تنش میان اعضا تلاش می‌کردند. هر فرد دارای یک تخت تاشو و یک میز بود و مواد غذایی آنها نیز پودر پنیر و ماهی تن بود.

۲۰۲۰

کد خبر: 673513

وب گردی

وب گردی