مخالفت نمایندگان با قید فوریت طرح «اصلاح موادی از قانون مربوط به انتخابات مجلس»

نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مربوط به انتخابات مجلس مخالفت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 9 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مربوط به انتخابات مجلس، با 113 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت آن مخالفت کردند.

دلخوش: دیدگاه‌ها در مورد قانون انتخابات مجلس متفاوت است

بنابراین گزارش کاظم دلخوش به عنوان نماینده پیشنهاددهنده قید فوریت گفت: قانون انتخابات باید مورد اصلاح قرار گیرد زیرا دیدگاه‌ها در مورد این قانون متفاوت است. در این قانون هم افزایش تعداد کاندیداها متفاوت است، هم برخی از نمایندگان شهرستان که رد صلاحیت شده اند، می‌توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند.

فولادگر: اصلاح مواد قانون مربوط به انتخابات مجلس، نیاز به فوریت بررسی ندارد

گفتنی است حمیدرضا فولادگر در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: اگرچه نیاز است قانون انتخابات اصلاح شود اما نباید به یک فوریت آن رأی داد چراکه ممکن است این موضوع با سرعت صورت گیرد در حالیکه لازم است جلسات زیاد و زمان‌های طولانی به بررسی آن اختصاص داده شود.

موسوی لارگانی: بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس در ابتدای هر دوره، شایسته‌تر است

به گزارش خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با یک فوریت این طرح گفت: معمولا طرح‌هایی که در مورد اصلاح قانون انتخابات است، اواخر دوره نمایندگی مطرح می‌شود که این شائبه در میان مردم ایجاد می‌شود که شاید نزدیک انتخابات مجلس، نمایندگان اقدام به اصلاح قانون گرفته‌اند؛ لذا این طرح در ابتدای دوره مطرح شده تا با دقت بررسی و تصویب شود./

202

کد خبر: 673571

وب گردی

وب گردی