نقد و بررسی کتاب «با گروتفسکی، تئاتر یک فرم است» در خانه هنرمندان ایران

نشست نقد و بررسی کتاب «با گروتفسکی، تئاتر یک فرم است» نوشته‌ی پیتر بروک در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های تخصصی هنر به نقد و بررسی کتاب «با گروتفسکی، تئاتر یک فرم است» نوشته‌ی پیتر بروک و ترجمه‌ی محمد رضا علی اکبری اختصاص دارد.

در این نشست که یکشنبه 14 شهریور در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، علی‌اکبر علیزاد، رضا سرور و محمدرضا علی اکبری به بحث و گفت‌وگو درباره کتاب «با گروتفسکی، تئاتر یک فرم است» می‌پردازند.

در معرفی این کتاب آمده است:«گروتفسکی از همان ابتدا به ماهیت دوگانه‌ی فرم‌ها و قالب‌ها پی برد. قالب‌ها با آنکه پنهان کننده هستند اما در عین حال از زندگی‌ای که درونشان در جریان است، خفاظت می‌کنند. به همین خاطر برای پوشاندن و مراقبت از کاری که با همکارانش_ که خود را وقف او کرده بودند_در فضایی حفاظت شده انجام می‌داد، حصارهایی را ایجاد کرد. زمانی که او تماشاگر را از تئاترش کنار گذاشت و به نویسندگان اجازه‌ی توصیف و ارزیابی دستاوردهایش را نداد، می‌خواست از جایگزین شدن توصیف‌های محض به جای حیات زنده‌ی کنش‌ها‌، جلوگیری کند. و با این حال گروتفسکی، آن کتاب خوان بزرگ و جامع الاطراف به خوبی می‌دانست که برای فهم و ادراک، عبور از برخی چیزها و تبدیل شدن به زنجیره‌ای از گذارها چقدر در زندگی انسان ضروری‌ست...»

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند یکشنبه 14 شهریور ساعت 17 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.
503502

کد خبر: 673614

وب گردی

وب گردی