قربانی:اقتصاد مقاومتی، تنها نسخه درمان مالی کشورهای در حال گذار به توسعه است

نماینده بجنورد گفت: چالش‌های بر سر اجرای برجام، محصول بدعهدی‌های طرف مقابل است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علی قربانی" نماینده بجنورد در نطق میان‌دستور امروز(9 شهریور ماه) صحن علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس و مفاد مندرج در قانون اساسی، خود را مکلف به دفاع از حقوق موکلان می‌دانم و عهد می‌بندم برای استیفای حقوق آنان از هیچ کوششی دریغ ننمایم.

نماینده بجنورد ادامه داد: همکارانم، شما با عنوان عصاره فضائل ملت شریف ایران، خوب می‌دانید که دنیا از جهالت رها شده و قرن‌هاست رهبران برای شهروندان خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تراز سنجش خوبی‌ها و ناخوبی‌ها فقط نگرش‌های عالمانه و متعهدانه است چراکه هم خطا و هم سواد از علم برمی‌خیزد.

قربانی با تأکید بر اینکه جای بسی مباهات است که دین و آیین ما موید نگرش‌های عالمانه است، اذعان داشت: پیامبر بزرگ اسلام، نماد توجه به عقلانیت و دانایی است و امروز، سکاندار فکری و عقیدتی کشور رهبر معظم انقلاب است که مدبرانه و حکیمانه ما را رهنمون می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: تجربه، تدبیر و کیاست ما را به تعاملات درست با ملت‌ها و دولت‌های عالم سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همواره ملت‌های پیشینه‌دار عالم ما را به شکوه در فرهنگ و اخلاق می‌شناسند، گفت: بسیاری از مستشرقان و سیاحان عالم ما را به حسن سلوک و مهمانداری ستوده‌اند.

قربانی ادامه داد: آنچه در درون کشور باعث آزرده خاطری شده است، اظهار نظرهای جانبدارانه و غیرتخصصی در حیطه‌های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی است.

نماینده بجنورد گفت: علی‌رغم بدعهدی‌های آمریکا پیرامون برجام، نخبگان و صاحب‌نظران دلسوز جامعه دستاوردهای دولت را کم‌نظیر دانسته و صبوری دولت را در مناسبات داخلی و خارجی تحسین می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه چندین پرسش آزاردهنده ذهنم را مشغول داشته است، اظهار داشت: چه کسی و چه نهادی مسئول رسیدگی به اظهارنظرهای غیرعالمانه جامعه ما است و تا کی اعتقادات و باورهای برخی افراد خاص به خورد مردم داده شود؟

قربانی گفت: موسیقی که بخش عظیمی از فرهنگ عالم را تشکیل می‌دهد، برخی رواجش را در کشور تاریخی ایران عین فساد می‌دانند حال آنکه بسیاری از باورهای معرفتی و اخلاقی ما با موسیقی قوام و دوام لازم را یافته است.

نماینده بجنورد تأکید کرد: مجلس و دولت باید به وحدت ملی کمک کند و جامعه را به سمت و سوی آرامش و کار و تلاش سوق دهد.

وی با اشاره به کاهش تورم کشور در دولت یازدهم از 42 درصد به کمتر از 10 درصد اظهار داشت: در حالی که منابع بانکی کشور در گرو بدهی‌های گذشته مانده است، برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام، دولت نیاز به 600 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

قربانی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اقتصاد ریاضتی نبوده، گفت: اقتصاد مقاومتی استراتژی خاص و تنها نسخه درمان مالی کشورهای در حال گذار به توسعه است.

نماینده بجنورد افزود: مذاکرات هسته‌‌ای ایران و کشورهای 1+5 پیروزی بزرگی بود و برجام نشان داد که می‌توان بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل، به توافقی ارزشمند دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: برجام توانسته است حقانیت ملت شریف ایران را به اثبات برساند و اگر چالشی بر سر اجرای آن است، محصول بدعهدی‌های طرف مقابل است.

قربانی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد.

202

کد خبر: 673615

وب گردی

وب گردی