افتتاح چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران دردانشگاه خوارزمی

با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ، چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران دردانشگاه خوارزمی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم درامور بین الملل از سبحان اللهی و دانشگاه خوارزمی جهت فعالیت های در خور توجه در عرصه بین المللی شدن دانشگاه تشکر کرد و این حضور روز افزون را تبریک گفت.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل گفت: ریاضی به عنوان یک علم مطرح است. نحوه ایجاد ارتباط منطقی حائز اهمیت است و علوم ریاضی این امکان را به ما می دهد که در حل مسائل و مشکلات از راه استدلال و در یک چهار چوب مسائل را پیش ببریم.
درادامه حجت الاسلام و المسلمین دکترابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: زمانی که علم و عمل با هم در یک مسیر و آن هم رشد انسانیت به کار گرفته شوند، خدا نیز همراه ما خواهد بود و دیگران از نور وجود آن شخص بهره مند خواهند شد.
او گفت:همچنین علم ریاضی که توام با عقلانیت است امیدواریم که در کلاس های ما اخلاقیات در کنار این علم توام شود و بتوانیم ایرانی با رشد و تعالی داشته باشیم.
دکتر دهقان رئیس انجمن ریاضی ایران ضمن خیرمقدم به مهمانان این کنفرانس توضیحاتی در زمینه تاریخچه انجمن ریاضی ایران را که جزو قدیمی ترین نهاد غیردولتی کشوراست ، بیان کرد. انجمن ریاضی ایران رتبه 4 را در جامعه ریاضی جهان دارد و جزو 10 کشور برتر طبقه بندی شده است، از دیگر فعالیت های این انجمن برگزاری همایش ها و کنفرانس ها در علوم ریاضی بیان شد.

بابلیان دبیر کنفرانس گفت: دراین کنفرانس چند نوآوری صورت گرفته است.
او اشاره به استفاده از نرم افزار یکتاوب دراین کنفرانس داشت و تصریح کرد: چهل وهفتمین کنفرانس ریاضی ایران، دومین کنفرانسی است که از این نرم افزار استفاده شده است.
بابلیان در ادامه گفت: 770 مقاله دراین کنفرانس دریافت و تعداد 170 پوستر پذیرفته شد. از 62 کمیته علمی درنظر گرفته شده، 14 عنوان تحقیقات و مقالات انتخاب و برای هر کدام یک سر گروه مشخص شد. در نهایت داوران به جمع بندی رسیده اند و گزارش نهایی ارائه داده شده است.
گفتنی است درپایان مراسم جوایز و لوح تقدیر به همراه تندیس انجمن ریاضی ایران به منتخبان اهدا شد.

20104

کد خبر: 673706

وب گردی

وب گردی