رشد ۶۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴هزار و ۱۶۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴۸۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۶۰درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲ هزار و ۵۸۹ قرار داد رسیده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (دوشنبه) با نوسان قیمت روبرو شد که علت اصلی این مساله انتظار برای انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت اشتغال در ماه اوت است که موجب تغییرات پی در پی اونس در بازارهای جهانی شده است.

از سویی نیز متغیر بودن مسیر طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی موجب روند متفاوت قیمت در بازار آتی بورس کالای ایران شده بود.

به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و۱۱۱هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۱۱درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش ۰/۰۳ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۳هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۰۷ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با ۰/۰۲ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۱ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته روند متفاوت قیمتی را تجربه کرد، به طوری که سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با یک هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند.

این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز، با هزار تومان افزایش یافت و به ترتیب با قیمت‌های ۵۷۰ و ۲۹۶ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۱۱۲ هزار و ۹۸۷ تومان قیمت داشت. این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز یکشنبه تغییر نکرد و با قیمت ۱۸۲ هزار تومان معامله شد.

601/401

کد خبر: 673707

وب گردی

وب گردی