اولویت مجلس دهم عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس دهم عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است بنابراین باید سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، افزود: علاوه نقاط قوت در برنامه ششم توسعه، نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید با تعامل رفع شود منتهی برخی دوستان دولتی در ارتباط با ضعف ها فرار رو به جلو دارند.
وی با بیان اینکه باید سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید نسبت برنامه ششم توسعه به برنامه های توسعه گذشته و همچنین انطباق آن با قوانین و آیین نامه ها مشخص شود و اینکه آیا لایحه برنامه نباید به امضای رئیس جمهور برسد و از سوی دولت مصوبه ارائه شود؟
نماینده مردم رودسر ادامه داد: مجلس می تواند در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی فعالیت کند که در این زمینه باید از دولت مطالبه شود.
عباسی با بیان اینکه حل مشکلاتی مانند رکود و بیکاری باید از طریق رونق تولید داخلی است گفت: بیشترین مراجعه مردم به نمایندگان در خصوص موضوع بیکاری و مخصوصاً مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید سوال کرد در زمینه اشتغالزایی چه کارهایی انجام شده است؟ ارزیابی 3 ماهه ای باید صورت بگیرد که مجلس در 3 ماه گذشته چه قوانینی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تصویب کرده است.
وی ادامه داد: باید سوال کرد دولت برای بالا بردن توانایی و مقاوم سازی اقتصاد چه فعالیت هایی انجام داده است؟ همچنین دولت در رابطه با رفع مشکل رکود و گرانی و مصون سازی در برابر تحریم ها چه اقداماتی انجام داده است؟ باید در این موضوعات گزارش ارائه شود.
عباسی خطاب به وزیر نفت افزود: باید از ظرفیت مخازن نفت و گاز در شمال کشور بهره برد و نباید فراموش کرد که کشورهای همسایه در حال استخراج از منابع هستند و این موضوع در سال های اخیر به بهانه نبود تکنولوژی حفاری در عمق مسکوت مانده است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در انعقاد قراردادهای خارجی مصالح نظام جمهوری اسلامی حفظ و همچنین زمینه استفاده از منابع نفت و گاز فراهم شود.

202

کد خبر: 673714

وب گردی

وب گردی