مشاور وزیر کشور: ۴۵ برنامه آموزشی در دست اقدام داریم تا بتوانیم از این طریق توان علمی بانوان را ارتقاء دهیم

مشاور وزیر کشور گفت: هم اکنون ۴۵ برنامه آموزشی در دست اقدام داریم تا بتوانیم از این طریق توان علمی بانوان را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فهیمه فرهمندپور در دیدار با بانوان سرآمد استان اردبیل گفت: زنان نخبه باید دنبال تشکل مردم نهاد باشند تا با همکاری یکدیگر و تشکیل گروه‌های مختلف توانمندی خودرا تقویت کنند.

او افزود: در دولت اهمیت زیادی به زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی داده شده و هم اکنون ٤٥ برنامه آموزشی در دست اقدام داریم تا بتوانیم از این طریق توان علمی آنان را ارتقاء دهیم.

فرهمند پور شناسایی زنان نخبه ، عدالت جنسیتی در آموزش و اشتغال، اوقات فراغت، امکانات ورزشی، حضور در رقابت‌های جهانی و برخورداری از مدیریت‌های ویژه را از سیاست‌های دولت برشمرد و ادامه داد: عدالت جنسیتی در این عرصه‌ها هرچند لازم است ولی کافی نیست و تلاش می شود بیش از این زنان در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

او با اشاره به نخبه پروری زنان درکشور افزود: نخبگی زنان تنها درعرصه علمی نیست بلکه نخبه کسی است که علاوه برکسب مدارج علمی بچه های نخبه را پرورش و به جامعه تحویل داده باشد، بنابراین نخبه از دیدگاه ما تنها به دست آوردن مقام علمی نیست و نخبه کسی است که جریان ساز بوده و مسئولیت سنگینی را در تربیت فرزندان برعهده دارد.

20106

کد خبر: 673716

وب گردی

وب گردی