آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری تصویبنامه هیأت وزیران درخصوص آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات را جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس این مصوبه علاوه بر تعاریف و بیان مشخصات رسانه های چاپی، الکترونیکی، موسسه خبری و رسانه های اجاره ای، در مورد نحوه انتشار فوق العاده چاپ (دوم، سوم، چهارم و ....)، ویژه نامه و ضمیمه و توزیع آن، چاپ و انتشار ویژه های نامه های محلی، نامگذاری رسانه، نقل مطلب تصمیم گیری شده است.
همچنین در فصل دوم این آیین نامه شرایط صدور پروانه انتشار رسانه، نحوه درخواست متقاضی و ارائه انواع مدارک، نحوه تقاضای صدور پروانه برای احزاب، سازمان ها و جمعیت های سیاسی و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص قید شده است.
در فصل سوم این آیین نامه وظایف صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه ها بیان شده است.
انتخاب نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت بر مطبوعات، نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عملکرد رسانه ها، تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری در توقیف و یا لغو پروانه و یا پالایش (فیلتر) موقت هر یک از خبرگزارها و رسانه های الکترونیکی، از جمله مواردی است که در فصل چهارم این آیین نامه منظور شده است.
اسحاق جهانگیری این آیین نامه اجرایی را که در جلسات مورخ 1395.04.20 و 1395.05.17 و 1395.06.03 هیأت وزیران تصویب شده بود، با شماره 69224 مورخ 1395.06.08 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.

202

کد خبر: 673717

وب گردی

وب گردی