عذرخواهی به جای یک نماینده و تبریک خودکفایی گندم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی و کتبی نقطه نظرات خود را مطرح کردند که عذرخواهی یک نماینده به جای نماینده ای که خبرنگاری را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، یکی از آنها بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم و ریگان در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: بانک مرکزی مصوبه ای داد برای بخشودگی تسهیلات مردم بم که قبل از زلزله سال 82 دریافت کرده بودند، اما برخی از بانک ها این مصوبه را اجرا و برخی دیگر انجام نداده اند.
وی همچنین خواهان ارایه بودجه به صندوق کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی شد.
علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم اردل و فارسان نیز در تذکری به وزیر نفت خواهان تعیین تکلیف فارغ التحصیلان دانشگاه نفت برای استخدام در این وزارتخانه شد.
داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان و خرامه نیز خواستار حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.
عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز با تبریک هفته دولت به دولت یازدهم به وزیر نیرو تذکر داد که باید آب های سطحی مرزی را مهار کند.
وی همچنین خودکفایی کشور در تولید گندم را نیز به ملت ایران تبریک گفت.
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ در مجلس با اخطار اصول 28، بند 9 ماده 3 و 43 قانون اساسی خطاب به رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضاییه و تمامی مسوولان کشور، اظهار داشت: به فکر اشتغال جوانان باشید.
وی تصریح کرد: بیکاری بدتر از طاعون و سرطان، کشور را در معرض تهدید قرار داده است.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه خاطر نشان کرد: خطری بزرگ در بیخ گوش ما است و باید ردیف های غیربودجه را حذف و برای اشتغال جوانان هزینه کنیم.
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در هنگام بررسی لایحه معاهده معاضدت قضایی بین ایران و چین خواستار ارایه تذکری آیین نامه ای شد.
وی خطاب به هیات رییسه مجلس خواست تا به جای قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس از خبرنگار روزنامه ایران و جامعه رسانه ای کشور عذرخواهی کند.
پزشکیان نیز با وارد ندانستن تذکر وی گفت: حق شما برای دادن تذکر محفوظ می ماند. در وقت خودش تذکر شما را گوش می کنم.

تذکر کتبی نمایندگان برای دریافت حقوق های نجومی
اکبررنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان مجلس گفت: احمد سالک کاشانی به همراه 22 نفر از نمایندگان برخورد انقلابی با افرادی که حقوق های نجومی و میلیونی دریافت کردند و مدت ها قوانین را دور زده و به غارت بیت المال پرداختند، خواستار شده اند.
وی تصریح کرد: نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم تشکیل شورای نظارت بر مطبوعات و عدم بررسی اقدام مشکوک روزنامه دولتی ایران که برخلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواضع صریح ریاست مجمهوری در حمایت از جبهه مقاومت صورت گرفت، خواستار ارایه توضیح شد.

202

کد خبر: 673721

وب گردی

وب گردی