«روزگار رؤیا» از سوی استادیار دانشگاه آزا د اسلامی گرگان به بازار کتاب ارائه شد

کتاب روزگار رؤیا نوشته و گردآوری بانوی روانشاد اوود گروو پس از ترجمه از سوی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی گرگانپردیس گمیشان به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش ایسکانیوز، در مقدمه این کتاب آمده است: کتاب روزگار رؤیا نوشته و گردآوری بانوی روانشاد اوود گروو، از بومیان استرالیاست. اوود گروو کودکی‌اش را با خانواده‌اش در جزیره‌ی استراندبروک در ساحل کویندزلند استرالیا گذاراند. در آنجا بود که او توانست داستان‌های « روزگار رؤیا» را از کهن سالان بومی استرالیا بشنود و بعدها آن ها را گرد آوری کند و به شکل کتاب در بیاورد.

روزگار رؤیا در بردارنده‌ی داستان‌های عامیانه‌ی بومیان استرالیاست که اوود گروو آن‌‌ها را روایت کرده است. در بسیاری از این داستان‌‌ها باورهای اسطوره‌‌ای کهن وجود دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که درون مایه و محتوای بسیاری از این داستان‌ها بسیار خاص و متفاوت از داستان‌‌های کهن و اسطوره‌های دیگر سرزمین‌‌ها و مردمان مناطق دیگر جهان است.

ترجمه‌ی این کتاب که توسط دکتر سیاوش مرشدی، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، پردیس گمیشان صورت گرفته، تلاشی است برای شاساندن ولو اندک قوم بومیان استرالیا که کمتر شناخته شده اند و همچنین کوششی برای آشتی و شناخت جهانی است.

این کتاب در قطع وزیری و در 58 صفحه از سوی انتشارات حوا به بازار عرضه شده است.

20101

کد خبر: 673759

وب گردی

وب گردی