لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و زیمبابوه تصویب شد

نمایندگان مجلس، لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل‌ونقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت زیمبابوه را مورد تصویب قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت زیمبابوه با 152 رأی موافق، بدون رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: موافقتنامه دوجانبه حمل ونقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمبابوه مشتمل بر یک مقدمه و 19 ماده و یک پیوست به شرح پیوست تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره الحاقی یک آن آمده است: کلیه اصلاحات آتی موضوع ماده 14 موافقتنامه باید طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شود.

در تبصره الحاقی 2 نیز آمده است: حل اختلاف از طریق داوری موضوع ماده 15 این موافقتنامه منوط به رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

بدری: اهمیت بهره‌گیری از حمل و نقل هوایی در افزایش حجم مبادلات کالا و مسافر

صدیف بدری در گزارشی از روند بررسی این موافقتنامه در کمیسیون متبوعش گفت: با عنایت به اهمیت بهره‌گیری از حمل و نقل هوایی در افزایش حجم مبادلات کالا و مسافر و با توجه به تاثیر آن در زمینه‌سازی رشد اقتصادی و نظر به ضرورت گسترش صنعت حمل و نقل از جمله خطوط هوایی خارج از کشور و بهره‌برداری از سرویس‌های هوایی منظم بین ایران و زیمبابوه و برای ارتقاء سطح روابط بین دو کشور است. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی نیز هستند.

202

کد خبر: 673851

وب گردی

وب گردی