حمایت اشتاین مایر از بازگشت روسیه به گروه ۸

وزیر امور خارجه آلمان خواستار دعوت از روسیه برای اجلاس آینده جی ۷ و پیوستن مجدد این کشور به این گروه شده و البته کلید این بازگشت را در دستان مسکو دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد که درگیری ها در سوریه و اوکراین نشان می دهد که به نفع ماست که روسیه از همکاری های تنگتنگ کشورهای بزرگ اقتصادی حذف نشود.

به گزارش تسنیم، وی در عین حال گفت: کلید بازگشت به گروه جی هشت در دست مسکو است. اگر بالاخره پیشرفت های قابل توجهی در شرق اوکراین و در مذاکرت درباره یک آتش بس در سوریه وجود داشته باشد شرکای جی 7 مطمئنا همچنین آماده اند در این باره با مسکو مذاکره کنند.

از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 کشورهای عضو گروه 7 دیگر روسیه را به نشست کشورهای مهم صنعتی دنیا دعوت نکرده اند. دیدار سران کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کانادا و آمریکا سال گذشته بدون حضور رئیس جمهور روسیه برگزار شد.

اشتاین مایر این اظهارات خود را در آستانه کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا که در آن وی نمایندگانی از 57 کشور دنیا از جمله روسیه را روز پنج شنبه در پوتسدام خواهد پذیرفت ایراد کرد.

اشتاین مایر همچنین بر این تصمیم خود تاکید کرد که در این دوران سخت مسئله کنترل تسلیحات را مجددا در دستور کار قرار می دهد.

وی همچنین گفت: طبیعتا گفتگوها با روسیه در حال حاضر دشوار است. اینکه روسیه با الحاق کریمه و رفتارهای خود در شرق اوکراین اصول اساسی نظم صلح اروپایی را نقض کرده است را هیچ کس منکر نمی شود. اما در یک چنین شرایطی البته این باید به نفع ما باشد که از هر گونه تشدید تنش اجتناب کرده و در جاهایی که اعتمادها از بین رفته است شفافیت خلق کنیم. شروع جدید در زمینه کنترل تسلیحات یک ابراز لطف به روسیه نیست بلکه به نفع همه ما در اروپا است.

303300

کد خبر: 673950

وب گردی

وب گردی