دولت ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

آنکارا سفیر آمریکا را برای ارائه توضیحات و همچنین ابراز نارضایتی درخصوص ادعای آتش‌بس میان نظامیان ترک و کرد در شمال سوریه احضار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، دولت ترکیه درپی اظهارات یک مقام آمریکایی درخصوص آتش‌بس میان نظامیان ترک و نیروهای کُرد در شمال سوریه، سفیر ایالات متحده در آنکارا را برای ارائه توضیحات احضار کرد.

در حالی که غروب سه‌شنبه سرهنگ «جان توماس» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از آتش‌بس ناپایدار میان نظامیان ترک و نیروهای تحت حمایت ترکیه با شبه نظامیان کرد در شمال سوریه خبر داده بود اما ارتش ترکیه این خبر را رسما تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه «حریت» آنکارا این اظهارات را غیرقابل قبول توصیف کرده و «جان باس» سفیر آمریکا را برای ابلاغ اعتراض و نارضایتی خود احضار کرد.

«تانجو بیلقیچ» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه گفت به سفیر آمریکا اعلام شد که چنین اظهاراتی به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و با اصول روابط در اتحاد همخوانی ندارد.

بیلقیچ همچنین افزود: «اهداف عملیات سپر فرات مشخص است. ترکیه به اقداماتش تا زمان عقب رانده شدن تمامی گروه‌های تروریستی از مرزهایش ادامه خواهد داد تا آنها دیگر تهدیدی برای شهروندان ترکیه نباشند.»

وی دوباره بر انتظار ترکیه از آمریکا برای عمل کردن به تعهدش در خصوص عقب نشینی کُردها به شرق رودخانه فرات تاکید کرد.

303300

کد خبر: 673985

وب گردی

وب گردی