نقوی حسینی در گفت و گو با ایسکانیوز:مواضع ضد ایرانی آل سعود برای جبران شکست در سوریه و یمن است/باید در روابط با عربستان از شعله ور شدن آتش تنش پرهیز کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: مواضع ضد ایرانی عربستان برای جبران شکست هایش در منطقه است

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به رفتار خصمانه عربستان علیه ایران در منطقه خاطرنشان کرد: ما عربستان را کشور بزرگ جهان اسلامی می دانیم و همیشه خواهان روابط مسالمت آمیز با این کشور بوده ایم به ویژه اینکه حرمین شریفین در کشور عربستان است.

وی افزود: متاسفانه رژیم آل سعود در سال های اخیر، مواضع و رفتارهای خصمانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته و در حال دنبال کردن خط مشی ای درمنطقه است که به بحران های خونین منجر می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حمایت مالی و پشتیبانی سعودی ها از داعش و القاعده باعث بحران آفرینی در کشورهای اسلامی شده و این ها مسیری است که منطقه را به آشوب می کشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:در ماههای اخیر نیز سعودی ها مواضع عریانی علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده اند که ما این مواضع را به حق نمی دانیم و معتقدیم رژیم آل سعود با این روند، جز بحرانی کردن مناسبات منطقه ای راه به جایی نمی برد.

نقوی حسینی با اشاره به شکست های عربستان در منطقه تاکید کرد: آن ها وارد یمن شدند اما آنجا به باتلاقی برای آل سعود تبدیل شد و جز مسلمان کشی و کودک کشی چیز دیگری بدست نیاورده است. همچنین با حمایت از داعش و بحران در عراق و سوریه جز ناکامی و شکست عاید این کشور نشد.

وی افزود: حال، عربستان برای جبران این ناکامی ها دیوانه واردست به اقدامات انتحاری همچون حمایت از گروهک تروریستی منافقین می زند که البته این هم راه به جایی نمی برد و ما معتقدیم رژیم ال سعود این رفتارها را برای جبران ناکامی ها و سیاست های شکیت خورده خود در منطقه انجام می دهد.

این کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه ایران چگونه باید به این اقدامات خصمانه پاسخ دهد تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید در این زمینه خیلی هوشیار و هوشمند برخورد کند اولا در مقابل این مواضع خصمانه بایستد و مواضع قاطع داشته باشد و در عین حال مسیری را طی کند که ما به این بحران و آشوب اضافه نکنیم چراکه عربستان در حال غرق شدن است و از این رو در عرصه بین المللی انتحاری عمل می کند لذا ما باید به نحوی حرکت کنیم که از شعله ور شدن این آتش بکاهیم.

204

کد خبر: 674272

وب گردی

وب گردی