کلینتون و ترامپ منفورترین نامزدها در تاریخ انتخابات آمریکا

نظرسنجی جدیدی که به تازگی در آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد که محبوبیت هیلاری کلینتون به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است و این بدان معناست که شهروندان آمریکایی از وی هم به اندازه "دونالد ترامب" بیزارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست، طبق نظرسنجی‌های "واشنگتن پست" و "ای بی سی نیوز"؛ 41 درصد رای دهندگان آمریکایی هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را کاندیدایی محبوب توصیف کرده و در مقابل 56 درصد از رای دهندگان کلینتون را منفور دانسته‌اند.

به گزارش تسنیم،اما آمار دونالد ترامپ رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اینهم بدتر است به گونه‌ای که تنها 35 درصد از رای دهندگان وی را کاندیدایی محبوب خوانده و در عین حال 63 درصد نیز ترامپ را کاندیدایی منفور تلقی کرده‌اند.

با این حال کلینتون در مجموع نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر 2016 (آبان امسال) برگزار شود، همچنان پیشرو است.

کلینتون و ترامب منفورترین نامزدهای انتخابات در میان مردم در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. قبل از این دو، جرج دبلیو بوش در انتخابات 1992 ریاست جمهوری آمریکا طبق نظر 53 درصد از پرسش شوندگان، منفورترین نامزد در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

به گزارش العالم، محبوبیت کلینتون برای مدت کوتاهی افزایش یافته و به 48 درصد رسیده بود، اما افشای ایمیل‌های وی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا و نیز افشای روابط وی با "مؤسسه کلینتون" که ترامپ آن را پیوسته به فساد متهم می‌کند، تأثیر معکوسی بر روند افزایش محبوبیت وی داشت.

البته طبق میانگین نظرسنجی‌هایی که مؤسسه "ریل کلیر پولتیکس" تهیه کرده است، 68 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون با برخورداری از محبوبیت 42 درصدی و با 5 درصد بیشتر از رقیب جمهوریخواهش، همچنان پیشتاز است.

303300

کد خبر: 674311

وب گردی

وب گردی