دکتر واشقانی فراهانی: چارچوب بخشنامه بر اساس نظم، منطق و دقت به عنوان اصول راهنما؛ ملاک هزینه ی بودجه پژوهشی است

نشست مشترک شورای تخصصی پژوهش و فناوری استانهای غرب کشور به ریاست دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست تخصصی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه عملیاتی پژوهشی واحدها و مراکز، برنامه ای است برای پیش بینی میزان هزینه یک عملیات پژوهشی و انجام آن فعالیت، طبق آن پیش بینی صورت گرفته و نمی توان اعتبار پیش بینی شده را در جایی دیگر هزینه کرد. انتظار ما این است در سال 1395 برای هر نوع فعالیت پیش بینی شده اعتبار مربوطه نیز لحاظ شود.

دکتر واشقانی فراهانی در خصوص عدم اجرای پیش بینی برنامه عملیاتی گفت: در برخی از واحد ها و مراکز مشاهده می شود از سوی رییس واحد یا معاون اداری و مالی بودجه مشخص و پیش بینی شده بخش پژوهشی یا هزینه نمی شود و یا در جایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که این خلاف مقررات و بخشنامه است و می بایست بودجه پیش بینی شده در محل مورد نظر خود برابر با سرفصلها و ردیف های مشخص بودجه طبق بخشنامه هزینه شود.

او در ادامه افزود: چارچوب بخشنامه براساس نظم، منطق و دقت به عنوان اصول راهنما؛ ملاک هزینه بودجه پژوهشی است و مفهوم تحقق صددرصدی آن نیست ولی اولویت با برنامه های عملیاتی است. برای سال 1395 هیچ گونه مانده اعتبارات پژوهشی نخواهیم داشت و برای تعیین تکلیف جذب و یا میزان بودجه می بایست از طریق مصوبه هیات امنای استانی اقدام شود، شهریه دانشجو که بودجه پژوهشی درصدی از آن است نزد ما امانت است و این وظیفه ما را دوچندان می کند تا بدون اولویت دقت و منطق اقدام به هزینه ی آن نکنیم.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در ادامه نشست تخصصی پژوهش و فناوری استانهای غرب کشور ضمن با اهمیت دانستن برنامه عملیاتی توصیه کرد: با دقت و حوصله برنامه عملیاتی را تنظیم و ردیف فعالیت ها را مشخص و بر اساس آن هزینه ها را پیش بینی و در راستای جذب به موقع و موثر اقدام کنید.

در ابتدای این نشست دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در نشست گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه را ارایه کرد و سپس معاونان و پژوهش و فناوری سه استان غرب کشور اقدام به ارایه گزارش فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری کردند.

پرسش اعضای شورای تخصصی پژوهش و فناوری استانهای ایلام، کردستان و کرمانشاه از مدیران کل حوزه معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی و پاسخ آنها بخش دیگری از برنامه نشست بود.

پیش از برگزاری نشست مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی گیاهی، گلخانه ی تحقیقاتی، سیستم امانت الکترونیکی RFID کتابخانه ی مرکزی، مرکز تحقیقات تازه های روانشناختی، مرکز خدمات روانشناسی، کلنیک صنعتی استان و مرکز رشد واحد های فناور واحد کرمانشاه توسط دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی و با حضور مدیران کل سازمان مرکزی، معاون استاندار کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه، رییس بنیاد نخبگان استان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و معاونان وی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان افتتاح شد.

20103

کد خبر: 674426

وب گردی

وب گردی