ترقی:عضویت خانه احزاب بعد از انحلال در آیکپ لغو شد

عضو حزب موتلفه بابیان به اینکه خانه احزاب حدوداً 10 سال پیش عضو آیکپ بود، گفت: عضویت خانه احزاب بعد از انحلال در آیکپ لغو شد و از آن موقع آیکپ تنها حزب مؤتلفه را از ایران، به رسمیت می‌شناسد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا ترقی در خصوص آخرین خبرها از برگزاری نشست احزاب سیاسی (آیکپ) که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر آیکپ، تنها حزب مؤتلفه را به عنوان دعوت‌کننده به رسمیت می‌شناسد.

عضو حزب مؤتلفه ادامه داد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی از ایران به عنوان عضو ناظر در آیکپ حضور دارد و حزب دیگری در آنجا عضو نیست.وی با اشاره

ترقی با بیان اینکه چندی پیش به دعوت حزب مؤتلفه اسلامی تعدادی از اعضای هیئت رئیسه آیکپ به ایران آمدند، متذکر شد: در آن زمان اعضای هیئت رئیسه آیکپ، علاوه بر آنکه با معاون رئیس‌جمهور، قائم مقام وزیر امور خارجه و رئیس مجلس مذاکراتی داشتند، با مسئولان حزب مؤتلفه نیز در رابطه با همایش احزاب آسیایی سال آینده صحبت کردند.

عضو حزب مؤتلفه با بیان اینکه در آن برهه هماهنگی‌های لازم با اتاق بازرگانی ایران و چین در رابطه با اجلاس جاده ابریشم نیز صورت گرفت، گفت: به موازات نشست آیکپ، اجلاس جاده ابریشم هم در سال آینده برگزار می‌شود.

ترقی با تأکید بر اینکه قطعا در نشست آیکپ از احزاب داخلی نیز دعوت به عمل خواهد آمد، اظهار داشت: هنوز ستاد اصلی همایش احزاب آسیایی (آیکپ) تشکیل نشده است، اما پیگیری‌های ما مستقیما از طریق حزب مؤتلفه در حال انجام شدن است.

201/203

کد خبر: 674439

وب گردی

وب گردی