بریتیش ایرویز پروازهایش به ایران را از سرگرفت

شرکت بریتیش ایرویز انگلیس بعد از ۴ سال وقفه، پروازهای خود به مقصد ایران را از سر گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت هوایی بریتیش ایرویز انگلیس روز پنجشنبه پس از حدود 4 سال وقفه، پروازهای خود به مقصد ایران را از سر گرفت.
یک فروند هواپیمای پهن پیکر بوئینگ 777 در ساعت 9 شب پنجشنبه از لندن به سمت تهران پرواز کرد. این اولین پرواز شرکت بریتیش ایرویز به مقصد ایران از سال 2012 تاکنون بوده است. این شرکت به دلیل تشدید تحریم های غرب علیه ایران پروازهای خود به سمت ایران را متوقف کرده بود.
شرکت بریتیش ایرویز قرار است هفته ای 6 پرواز منظم مسافری به فرودگاه امام خمینی تهران برقرار نماید.
امضای توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی در سال گذشته میلادی، منجر به لغو تحریم های اقتصادی شده و انتظار می رود موجب منافع اقتصادی برای ایران شود.
سین دویل، رئیس شبکه و ناوگان هوایی بریتیش ایرویز گفت: «لغو تحریم ها به ایران اجازه داده تا مجددا درهای خود را به روی تجارت باز کند و راه را برای تجارت و ارتباط مجدد با اقتصاد ایران هموار ساخته است.»
روابط بین ایران و انگلیس به ویژه پس از حمله به سفارت انگلیس در تهران در سال 2011 دستخوش تنش هایی شده بود. سفارت انگلیس در تهران در اوت سال گذشته بازگشایی شد.
ابتدا قرار بود پروازهای بریتیش ایرویز بین لندن و تهران در ماه جولای مجددا برقرار شود. اما این پروازها به دلیل مسائل فنی به تاخیر افتاد.
در ماه آوریل، شرکت ایرفرانس پس از 8 سال وقفه، پروازهای خود به مقصد تهران را از سر گرفت.

402/601

کد خبر: 674455

وب گردی

وب گردی