اختتامیه اردوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت الله سید حسن خمینی

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارائه درس وصایای امام خمینی(ره)، آشنایی با دفاع مقدس، برگزاری هفته آفتاب، اردوهای رضوی و ... از اقدامات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای تبیین و اجرای سیاست های زندگی و هویت ایرانی اسلامی بوده است.

آیین اختتامیه اولین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت الله سید حسن خمینی، آیت الله موسوی بجنوردی و حجت الاسلام سید طه هاشمی در پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برگزار شد.

جواد مددی، رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی، همواره در خدمت جامعه علمی کشور بوده است، بیان کرد: ارائه درس وصایای امام خمینی(ره)، آشنایی با دفاع مقدس، برگزاری هفته آفتاب، اردوهای رضوی و ... از اقدامات و دغدغه های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای تبیین و اجرای سیاست های زندگی و هویت ایرانی اسلامی بوده است.

او در ادامه با بیان اینکه تبیین شناساندن اندیشه های امام راحل به نسل جوان یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است افزود: به وجود آوردن این امر نیازمند ارتباطات قوی و مناسب است.

وی افزود: در این راستا و با هدف ارزشی کردن اردوهای دانشجویی ما برای اولین بار اولین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار کردیم.

مددی ادامه داد: این اردو با حمایت های ویژه دکتر میرزاده و اعضای شورای سیاست گذاری در پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای 12 استان برگزار شد که هفته آینده این اردو با همین ویژگی ها برای خواهران برگزار می شود.

او افزود: از معاونت های فرهنگی و دانشجوی، آموزشی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با ما در جهت هرچه بهتر و پربار تر برگزار کردن این اردو تشکر می کنم.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به غیر از ویژگی هایی که با نشاط و هیجان جوانی جوانان در این اردو مشاهده شد، متوجه شدیم که جوانان ما علاقه خاصی به امام راحل دارند و خواستگاه آرمان های امام (ره) در دل جوانان است.

با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی میتوانیم پژوهش های جدیدی در رابطه با سیره و زندگی حضرت امام خمینی(ره) داشته باشیم

افتخاری، معاون اداری و مالی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در تشریح این فعالیت های این اردو گفت: پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به عنوان متولی شناساندن افکار حضرت امام خمینی(ره) در سال 1375 با همت مرحوم حاج احمد خمینی پایه گذاری شد.

وی افزود: کتب، مقالات، نشریات و... که در طول این سال ها چاپ شده نشان گر تلاش این مجموعه و در راس آن آیت الله حسن خمینی در ترویج افکار امام راحل بوده است.

افتخاری در ادامه به کتابخانه تخصصی این مرکز با بیش از 60 هزار عنوان کتاب به زبان های مختلف اشاره کرد و افزود: بیش از 100 عنوان کتاب، حدود 1000 مقاله در طول این سال ها به چاپ رسیده که این تلاش حاصل فعالیت و تلاش 5 گروه آموزشی در این مجموعه است. همچنین بیش از 500 فارغ التحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نشان دهنده توان علمی این مجموعه است.

او در ادامه با بیان اینکه خیلی از فارغ التحصیلان این پژوهشکده هم اکنون از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی هستند افزود: این مجموعه خود را متولی ساماندهی پژوهش های کاربردی و بنیادی تفکرات امام راحل می داند.

معاون اداری و مالی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی افزود: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی میتوانیم پژوهش های جدیدی در رابطه با سیره و زندگی حضرت امام خمینی(ره) و یاران ایشان داشته باشیم.

20101

کد خبر: 674459

وب گردی

وب گردی