کشورهای عرب خلیج فارس تمرین نظامی مشترک برگزار می‌کنند

تمرینِ نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اواخر سال جاری در بحرین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، پایگاه خبری مرآت البحرین نوشت که کشورهای عضو شورای همکار خلیج فارس قصد دارند تمرین نظامی مشترکی را در بحرین برگزار کنند.

به گزارش تسنیم، این اولین تمرین نظامی است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قصد دارند در بحرین برگزار نمایند.

بر اساس این گزارش، یکی از مسئولان امنیتی بحرین مدعی شده است هدف از برگزاری این تمرین امنیتی مشترک، آموزش نیروهای نظامی و مبادله تجارب این نیروها برای مقابله با تهدیدهای امنیتی از جمله مبارزه با فعالیت‌های تروریستی است.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در چنین شرایطی نیروهایِ امنیتیِ رژیمِ بحرین با استفاده از ابزارها و امکانات امنیتیِ غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله رژیم عربستان به شدت اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کنند. امری که اعتراض بسیاری از نهادهای حقوق بشر در جهان را به همراه داشته است.

این درحالی است که روزنامۀ ایندیپندنت در ماه مارس فاش کرد کماندوهایِ انگلیسی، تک تیراندازهای بحرینی را آموزش می‌دهند.

همچنین وزارت دفاعِ انگلیس پیشتر اعلام کرد، ارتش این کشور اواخر اردیبهشت ماه، میزبان گروهی از سربازان بحرینی در مدرسه جنگ پیاده نظام در ولز بوده است. براساسِ اعلام وزارت دفاع انگلیس، سربازان این کشور، نیروهای مسلح را در برخی کشورها از جمله بحرین، میانمار، کلمبیا، مصر، پاکستان، عربستان سعودی و سودان آموزش می‌دهند.

300300

کد خبر: 674528

وب گردی

وب گردی