محسن هاشمی: حفظ موقعیت شغلی کارکنان؛ مهمترین وظیفه معاونان اداری مالی است

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش معاونان اداری مالی تأکید کرد: یکی از مهمترین وظایف مدیران اداری مالی دانشگاه، حفظ موقعیت شغلی کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی گفت: براساس چارت تشکیلاتی در دانشگاه آزاد اسلامی، دو بخش صف و ستاد وجود دارد. تمام تلاش ما در بخش ستاد این است که فضا و امکانات موردنیاز در بخش های صف را برآورده کنیم تا امور در دانشگاه به نحو احسن انجام شود.

او بخش ستاد دانشگاه را متشکل از سه معاونت اداری مالی، برنامه ریزی و عمران دانست و افزود: وظایف بخش حوزه عمرانی عمدتاً به سمت پروژه های عمرانی، املاک و مستغلات پیش می رود. در بخش پروژه های عمرانی، با دستور دکتر میرزاده، طی 3 سال گذشته تکمیل حدود 2 میلیون و 500هزار مترمربع فضای آموزشی (اعم از مسقف و غیرمسقف) با پیشرفت کمتر از 50درصد در دستورکار قرار گرفت.

مهندس هاشمی گفت: از آنجا که سیاست مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، سیاستی انقباضی و در جهت کم کردن هزینه ها بود، تنها 200هزار مترمربع پروژه عمرانی که عمدتاً مسقف بودند، به عدد فوق اضافه شد. بنابراین در مجموع معاونت عمرانی با 2میلیون و 700هزار مترمربع پروژه در حال احداث روبرو بود که امروز تنها حدود 900هزار مترمربع از این میزان باقی مانده است.

او افزود: 300هزار مترمربع از این پروژه های عمرانی نیز به دلیل عدم نیاز واحدها، از فهرست خارج شد و تنها 600هزار مترمربع پروژه عمرانی در دست احداث باقی مانده که در تلاشیم تا سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد. به همین خاطر از معاونان اداری مالی واحدها می خواهیم با تخصیص اعتبارات لازم، بخش عمرانی دانشگاه را در این خصوص یاری دهند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاست دانشگاه بر این است که در صورت احداث پروژه های عمرانی، از خصوصیاتی برخوردار باشند که به عنوان اثری ماندگار، باکیفیت و دارای المان های ایرانی اسلامی، قابل طرح در کشور باشد.

محسن هاشمی، مستند کردن املاک دانشگاه را بسیار ضروری دانست و گفت: هرچه سریع تر باید نسبت به این مهم اقدام شود.

او تأکید کرد: یکی از مهمترین وظایف مدیران اداری مالی دانشگاه، حفظ موقعیت شغلی کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی است. با وجود اینکه تعداد کارکنان دانشگاه زیاد است اما خروج هریک از کارکنان به معنای از دست دادن یکی از فرزندان دانشگاه به شمار می رود.

هاشمی گفت: از آنجا که دانشگاه دارای یک میلیون مترمربع مساحت خوابگاهی است که حدود نیمی از آن به دلیل بومی شدن اساتید و دانشجویان، بلااستفاده مانده، می توان از این ظرفیت برای ورود به صنعت گردشگری و درآمدزایی بهره گرفته و بخشی از مشکلات مالی واحدها را مرتفع ساخت.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به معاونان اداری مالی واحدها پیشنهاد داد واحدها از طریق تبدیل به احسن زمین ها و ساختمان های بلااستفاده خود، از ظرفیت های موجود برای کسب درآمد و جلوگیری از تعدیل کارکنان خود بهره گیرند.

استفاده از ظرفیت های کشاورزی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از موضوعاتی بود که وی به آن اشاره داشت. مهندس هاشمی در این باره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی حدود 3هزار هکتار زمین کشاورزی و بیش از 1200 لیتر بر ثانیه آب در اختیار دارد. علاوه بر این در مجاورت این زمین ها، واحدهایی قرار دارد که دارای رشته های کشاورزی هستند اما از این ظرفیت به خوبی بهره نمی گیرند.

20101

کد خبر: 674745

وب گردی

وب گردی