شهریاری: سقفی برای آرزو‌های‌مان قائل نیستیم/ برترین لیگ فوتبال ساحلی در سطح جهان را داریم

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی گفت: برنامه‌ریزی‌های مدونی برای آینده داشتیم و بخش زیادی از آن را توانستیم عملیاتی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پریا شهریاری در خصوص قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در رده پنجم جهان اظهار داشت: برای نخستین بار است که به رده پنجم جهان صعود کرده‌ایم که از چند جهت افتخار بسیار بزرگی برای فوتبال ساحلی ایران محسوب می‌شود. پس از اینکه ادامه همکاری با سرمربی برزیلی تیم ملی میسر نشد، باتوجه به اینکه ملزم به استفاده از سرمربی ایرانی بودیم همه تمرکز خود را روی انتخاب مربی مورد نیاز تیم ملی قرار دادیم. بدون شک فاکتور فنی مربی تنها اولویت ما نبود، بلکه شرایط اخلاقی وی هم از اهمیت بالایی برای‌مان برخوردار بود.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی افزود: به همین منظور در جمع‌بندی‌های خود از سال گذشته محمدحسین میرشمسی را در رأس تیم ملی گذاشتیم و عباس هاشم‌پور، مربی توانای تیم ملی در کنار میرشمسی به کار خود ادامه داد. البته اخیراً علی نادری، کاپیتان سابق تیم ملی را که در تیم ملی (ب) مشغول به مربیگری بود، به واسطه تجربه و مدارج طی شده در کلاس‌های سطح یک آسیا به کادر فنی تیم ملی اضافه کردیم. از این‌رو می‌توان با اعتماد کامل گفت که کادرفنی کم نقصی داریم.

وی خاطرنشان کرد: از اولویت‌های کادرفنی تیم ملی جوان‌گرایی است و در رقابت‌های جام قاره آسیا هم شاهد این اتفاق در ترکیب تیم بودیم. به‌هرحال معتقدم اردوهای مداوم و همین‌طور اعزام تیم به ایتالیا و بازی دوستانه با تایلند در ایران به آماده‌سازی تیم کمک شایانی کرد. نباید فراموش کرد که برترین لیگ فوتبال ساحلی در سطح جهان را داریم و حضور بازیکنان در کوران مسابقات هم از دیگر عوامل آماده بودن بازیکنان است.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در ادامه تصریح کرد: حدود یک سال و نیم پیش هم تأکید کرده بودم که در مسیر درستی در حال حرکت هستیم، چراکه برنامه‌ریزی‌های مدونی برای آینده داشتیم و بخش زیادی از آن را توانستیم عملیاتی کنیم. در واقع آینده‌ای که آن موقع از آن صحبت می‌کردیم را اکنون در اختیار داریم و ضمن کسب قهرمانی جام قاره آسیا، برای نخستین بار به رده پنجم جهان صعود کرده‌ایم. البته به هیچ‌وجه سقفی برای آرزو‌های‌مان قائل نیستیم و جایگاه ما بالاتر از این باید باشد. با پشتکار مسیر خود را ادامه می‌دهیم تا به جایگاهی به مراتب بالاتر، جایگاه اصلی خود برسیم. ضمن اینکه از زحمات باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان حاضر در لیگ و همین‌طور ملی‌پوشان خوب کشورمان خالصانه تشکر می‌کنم.

شهریاری درباره شرایط فوتبال ساحلی کشور گفت: در حال حاضر هفته‌های پایانی لیگ برتر را پشت سر می‌گذاریم و مسابقات لیگ دسته یک هم در نیم‌فصل خود قرار دارد. مرحله نخست رقابت‌های لیگ نوجوانان و جوانان به پایان رسیده و تیم‌های صعودکننده به مرحله دوم مشخص شده‌اند و مرحله دوم لیگ‌های جوانان و نوجوانان هم به‌ زودی آغاز می‌شوند. همچنین امسال فستیوال فوتبال ساحلی را به‌طور متمرکز در استان یزد برگزار کردیم که با حضور پرشور 12 تیم از سراسر کشور همراه بود. همچنین لیگ بانوان کشور هم به‌زودی در تاریخ اعلام شده قرعه‌کشی می‌شود و تیم‌های شرکت‌کننده حریفان خود را خواهند شناخت.

وی خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون حمایت‌های بسیار خوبی از برنامه‌های ملی و باشگاهی ما دارد که جا دارد به نمایندگی از جامعه فوتبال ساحلی تشکر ویژه‌ای از وی داشته باشم، به‌طوری که اعزام تیم ملی به چین جهت حضور در جام قاره‌ای تا روز آخر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما با پیگیری‌های وی به مسابقات اعزام شدیم. البته متأسفانه همین وضعیت برای شرکت تیم ملی در مسابقات المپیک ساحلی آسیا وجود دارد که امیدوارم زحمات و پیگیری‌های تاج بار دیگر موجب اعزام تیم به مسابقات شود تا ضمن کسب مقام درخور شأن برای تیم اول آسیا و پنجم جهان، آمادگی خوبی برای حضور در رقابت‌های جام بین قاره‌ای جهان که آبان ماه در امارات برگزار می‌شود، کسب کنیم.
607/602

کد خبر: 674831

وب گردی

وب گردی