هدف از فعالیت شرکت های دانش بنیان علوم انسانی چیست؟/در بازارچه های فن و هنر چه می گذرد؟

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف آموزش آداب اشتغال شرکت های دانش بنیان علوم انسانی و بازارچه های فن و هنر را راه اندازی کرده است.

حبیب اسماعیلی در ارتباط با فعالیت شرکت های دانش بنیان به ایسکانیوز گفت: شرکت های های دانش بنیان فرهنگی امروز در دنیا به عنوان اقتصاد خلاق جا افتاده و از آن بهره می گیرند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اقتصاد خلاق بخشی از سرانه ملی محسوب می شود که در امروزه در تمام کشور ها سهم دارد.

اسماعیلی ادامه داد: بعضی از عرصه هایی که در این حوزه قرار دارند، بسیار درآمد زا هستند. اما اینکه چرا دانشگاه آزاد امروز به این سمت می رود به این دلیل است که جوانانی که در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند با مسئله اشتغال روبرو هستند. ما باید در حوزه فرهنگی نه با هدف ایجاد شغل اما در بدبینانه ترین شرایط، آداب کسب و کار را به جوانان آموزش دهیم. در همین راستا دو ایده از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد دنبال می شود. یکی بازارچه های فن و هنر و یکی شرکت های دانش بنیان که این دو حوزه کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و دوروی یک سکه هستند.

نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور کجاست؟

اسماعیلی ادامه داد: آخرین اصلاحات برروی آیین نامه شرکت های دانش بنیان فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد انجام شده است. امروز براساس تقسیم بندی هایی که در دنیا صورت گرفته، 22 خوشه شغلی وجود دارد که به حوزه اقتصادی-فرهنگی وصل است. به طور مثال فردی که کار انیمیشن می کند با چند حوزه شغلی طرف است؟ از طراحی اولیه تا کار سناریو نویسی و...به این شغل وابسته هستند. در دیگر شغل ها هم به همین ترتیب است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین می توانیم با استفاده از این فرصت ها آینده شغلی دانشجویان را هم از طریق آموزش آداب متناسب با جامعه تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز دانشگاه آزاد سعی دارد تا با ایجاد یک شبکه گسترده وسراسری در کشور، از امکانات و ظرفیت هایی مانند هتل ها و مهمانسراها استفاده کند. این موضوع همان بکارگیری از فناوری فرهنگی است. ما سعی می کنیم به این حوزه که همان شرکت های دانش بنیان فرهنگی است توجه جدی داشته باشیم.

در بازارچه های فن و هنر دانشگاه آزاد اسلامی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی در ارتباط با بازارچه های فن و هنر در دانشگاه آزاد گفت: به دلیل اینکه در شرکت های دانش بنیان محدودیت هایی وجود دارد، باز با همان هدف آموزش آداب کسب و کار، بازارچه های فن و هنر را راه اندازی کردیم. بدین معنا که در یک مکانی چند غرفه که یک فرد مدیریت مجموعه را در اختیار دارد، محصولات خود را به عرضه می گذارند.

اسماعیلی در ارتباط با عملکرد بازارچه های فن و هنر گفت: این غرفه ها از ساده ترین کار تا پیچیده ترین شغل ها در حوزه های فن و هنر را در بر میگیرند. موضوع مهم در این بین برای ما آموزش کسب و کار است نه نوع شغل. بنابراین دانشجو می تواند دوسال در این مکانی که برای او در نظر گرفته شده کار را یاد بگیرد. این یک فرصت محدودی است که کار تیمی را آموزش دهیم. مدیرانی هم که در این بازارچه ها وجود دارند فقط کار پشتیبانی و ایجاد نظم را برعهده دارند و در امور هیچ یک از غرفه ها دخالتی نخواهند داشت.

20101

کد خبر: 674874

وب گردی

وب گردی