اعلام آمادگی سازمان بین‌المللی دریانوردی برای توسعه همکاری با ایران

کاردار ایران در لندن و نماینده کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی در دیدار با دبیرکل ایمو درخصوص توسعه مناسبات و همکاری با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن حبیب‌اله‌زاده در این دیدار با اشاره چند هزار کیلومتر سواحل دریایی ایران در خلیج فارس و دریای خزر، برنامه‌های کشورمان در زمینه توسعه بنادر، کشتیرانی و جایگاه ایران در کریدور حمل و نقل تجاری شمال و جنوب را برای دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) تشریح کرد.
کی تاک لیم نیز در این دیدار با اشاره موقیعت استراتژیک ایران در منطقه غرب آسیا، ظرفیت‌های جمهوی اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل دریایی را با اهمیت خوانده و آمادگی سازمان بین‌المللی دریانوردی برای توسعه همکاری با ایران را ابراز کرد.
کی تاک لیم توانمندی‌های فنی و کارشناسی ایران در زمینه دریایی را تحسین کرد و گفت: سازمان بین‌المللی دریانوردی آماده است تا سمینارها و کارگاه‌های آموزشی دریایی و محیط زیست دریایی منطقه‌یی را در ایران برگزار کند.
سازمان بین‌المللی دریانوردی از جمله سازمان‌های تخصصی ملل متحد به شمار می‌رود که در زمینه همکاری و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو در زمینه موضوعات فنی مربوط به کشتیرانی و استاندارهای ایمنی دریایی و نیز تصویب کنوانسیون‌های حمل و نقل دریایی فعالیت دارد. هم‌چنین بیش از 170 کشور عضو این سازمان هستند.
601/401

کد خبر: 674932

وب گردی

وب گردی