حسینی شاهرودی مطرح کرد:  سود ۷۰ میلیارد تومانی، پیامد راه اندازی مجدد کارخانه کنسانتره میوه در شاهرود

عضو هئیت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کارخانۀ کنسانتره میوه شاهرود پس از چهار سال تعطیلی مجدداً بازگشایی شد، گفت: با راه اندازی کارخانه کنسانتره حداقل ۷۰ میلیارد تومان در سال سود متوجه کشاورزان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سیدحسن حسینی شاهرودی دربارۀ وضعیت توسعۀ صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی در این صنعت، گفت: در طول سی و هفت سال گذشته ما می توانستیم در زمینه توسعه صنعت کشاورزی رشد بسزایی داشته باشیم؛ بنابراین باید تمام محصولات کشاورزی ما با خرید تضمینی روبرو شوند تا کشاورزان برای تولید با انگیزه مضاعف حرکت کنند.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در زمینۀ تولید محصولات کشاورزی سیاست گذاری کند که باید چه نوع محصولی و بر طبق نیازهای کشاورزی بر چه تعدادی تولید شود، تصریح کرد: انگور به میزان مناسب و کیفیت بهینه در شاهرود تولید می شود؛ اما متاسفانه فضای صادراتی برای این محصول هم اکنون فراهم نشده است.

وی ادامه داد: زمانی که فضای صادراتی محصولی همچون انگور فراهم نشود؛بدیهی است که مازاد تولید وارد بازار می شود این امر باعث افت نرخ انگور را در بازار و در نهایت ضرر کشاورز می شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کارخانه صنایع تبدیلی (کنسانتره) شاهرود پس از چهار سال تعطیلی مجدداً بازگشایی شد، تصریح کرد: با راه اندازی مجدد کارخانه کنسانتره انگور، حداقل 70 میلیارد تومان در سال سود متوجه کشاورزان خواهد شد.

کد خبر: 674990

وب گردی

وب گردی