کشتی آرای:  قیمت طلا  وابسته به اعیاد نیست

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تغییرات قیمت طلا به برخی اعیاد که باعث افزایش تقاضا می شود وابسته نیست.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار طلا گفت: طی دو روز گذشته قیمت جهانی طلا ثابت بوده اما نرخ طلا و سکه در بازار تهران با افزایش همراه بوده که دلیل آن ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنج شنبه هفته گذشته قیمت سکه یک میلیون و 110 هزار تومان بود اما در اولین روز هفته جاری با توجه به قیمت جهانی و نیز قیمت ارز نرخ سکه افزایش داشت و قیمت آن به یک میلیون و 120 هزار تومان رسید.

کشتی آرای در ادامه گفت: قطعات کوچکتر سکه همانند نیم سکه، ربع سکه و سکه های یک گرمی با قیمت اصلی خود تفاوت فاحشی را پیدا کردند که علت آن هم ناشی از افزایش تقاضا بوده که طی چند وقت اخیر به دلیل نزدیک شدن ایام محرم و همچنین پایان یافتن فصل تابستان در بازار ایجاد شده است.

رییس اتحادیه بازار طلا و جواهر بیان کرد: افزایش قیمت طلا به برخی اعیاد همانند عید قربان، عید غدیر و دیگر ایام که مراسم در این دوران زیاد می شود وابسته نیست.

وی ارزیابی خود از تغییرات قیمت طلا تا پایان هفته را اینگونه بیان کرد: به دلیل تغییراتی که به صورت لحظه ای در حوزه های اقتصادی دنیا ایجاد می شود پیش بینی قیمت طلا مقدور نیست اما قیمت این کالا از روز دوشنبه تا چهارشنبه تقریبا ثابت می ماند اما از چهار شنبه عصر و پنجشنبه جمعه نوساناتی بر قیمت طلا ایجاد می شود.

602/401

کد خبر: 675160

وب گردی

وب گردی