تکروی سر رسید اردیبهشت در بازار آتی سکه

روز گذشته عمده متغیرهای بازار در فاز احتیاطی و کاهشی قرار داشتند تا سکه در بازار نقدی و آتی نوسان چندانی را ثبت نکنند، البته این در شرایطی است که سکه سر رسید شهریور ماه با افت بسیار اندک در بازار آتی تک روی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، به این ترتیب طی روز یکشنبه در بازار آتی بورس کالای ایران سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۰هزار تومان معامله شد که تنها کاهش ۰/۰۱ درصدی را نسبت به روز شنبه به ثبت رساند، این در شرایطی است که سایر سر رسید ها رشد اندکی را طی این روز به ثبت رساندند، به طوری که سکه تحویل آبان ماه با رشد ۰/۰۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۳۲هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱۳ درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با ۰/۰۷ درصد رشد به قیمت یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند.

از طرفی حجم معاملات آتی سکه نیز طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴هزار و ۳۳۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۰۴ میلیارد ریال رسید.

همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز یکشنبه رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی نسبت به روز گذشته به ترتیب یک هزار و یک هزار و ۲۰۰ تومان رشد کرده و با قیمت یک میلیون و ۱۱۸ هزار تومان و یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز، یک هزار تومان افزایش یافت و ۵۷۴ هزار تومان قیمت داشت.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۱۵ تومان افزایش یافت و هم‌اکنون معادل ۱۱۳ هزار و ۸۱۷ تومان معامله شد.

این در حالی است که ربع‌سکه نسبت به روز شنبه تغییر قیمتی جدیدی را تجربه نکرد.

رشد حجم معاملات گواهی سپرده سکه

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۶۰ سکه به ارزش ۶۶۹ میلیون ریال رسید که رشد ۳ درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی روز گذشته به ۵۸ سکه در قالب گواهی سپرده رسیده بود.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

602/401

کد خبر: 675360

وب گردی

وب گردی