عباسپور: اساتید پیشکسوت در حق دانشگاه خود پدری کنند/واحد علوم و تحقیقات در صدد قرار گرفتن در جمع دانشگاه های نسل چهارم است

رئیس واحد علوم و تحقیقات، در نشست مشترک روسای دانشکده ها، معاونین و مدیران گروه های تخصصی این واحد با بیان اینکه پدران علمی در حق دانشگاه های خود پدری کنند، گفت: اساتید پیشکسوت و برجسته علوم مختلف واحد علوم و تحقیقات با تعریف و پیگیری پروژه های تحقیقاتی علمی در توسعه علمی دانشگاه، نقش به سزایی دارند.

به گزارش ایسکانیوز، علی عباسپور بر سیاست ها و برنامه ریزی های کیفی و کمی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد و گفت: در راستای بررسی و تدوین هرچه بهتر نقشه راه برای دستیابی به توسعه علمی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی نشست ها و کارگروه های مشترک با مدیران گروه ها و اساتید و اعضای هیات علمی به طور منظم و پیگیر، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز روسای دانشکده ها به نمایندگی از مدیران گروه در شورای هماهنگی دانشگاه، مسائل، نظرات و انتقادات را برای بهبود شیوه و دستیابی به وحدت رویه منعکس می کنند.

دکتر عباسپور با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بلوک های ۱ و ۲ اموزشی به بهره برداری کامل خواهد رسید، گفت: واحد علوم و تحقیقات با رفع موانع و محدودیت های کمی و کیفی درصدد قرار گرفتن در جمع دانشگاه های نسل چهارم است و این امر مهم جز با همکاری و وحدت رویه اساتید، اعضای هیات علمی و با نظارت و پیگیری مدیران گروه ها اتفاق نمی افتد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به فعال شدن شرکت های دانش بنیان و جذب اعضای هیات علمی جدید و جوان در این واحد اشاره کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات در دوسال گذشته تفاهم نامه های همکاری ملی و بین المللی متعددی را منعقد کرده و انتظار می رود گروه ها و اعضای هیات علمی از این فرصت بهترین بهره برداری را داشته باشند.

وی به تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها با هدف تعریف آزمایشگاه های مرجع و مورد هدف همه دانشگاه های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات با تامین و جذب اعتبارات قابل توجه، موفق به تجهیز منابع علمی غنی از جمله مقالات، مجلات، کتب و... شده است تا پاسخگوی جویندگان علم و دانش در داخل و حتی محققان منطقه باشد.

وی خطاب به اساتید راهنما و مدیران گروه تاکید کرد: ارتباط مستمر دانشجویان دکتری با اساتید راهنما پس از امتحان جامع امری ضروری و قابل توجه است به گونه ای که این دانشجویان موظف هستند پس از امتحان جامع، هر ۶ ماه، گزارشی از روند علمی و تحقیقاتی رساله خود به دانشگاه ارائه دهند.

20101

کد خبر: 675407

وب گردی

وب گردی