واکنش کرملین به خبر دیدار اسد و اردوغان در روسیه

سخنگوی کاخ کرملین گزارش‌های اخیر درباره برگزاری دیدار سه جانبه میان رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و سوریه را در ماه سپتامبر رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین برگزاری دیدار قریب‌الوقوع میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را رد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، پیشتر روزنامه لبنانی «السفیر» گزارش کرده بود که در اواسط ماه سپتامبر قرار است یک نشست سه‌جانبه میان روسیه، ترکیه و سوریه برگزار شود.

این روزنامه اعلام کرده بود که دیدار سران سه کشور از تاریخ 18 تا 22 سپتامبر به منظور هماهنگی مواضع کشورها در خصوص راه‌حل درگیری‌های سوریه برگزار خواهد شد.

به دنبال سفر اردوغان به روسیه که چند هفته پیش پس از نامه عذرخواهی سه ماه قبل رئیس‌جمهوری ترکیه به ولادیمیر پوتین در خصوص سرنگونی جنگنده روسی در ماه نوامبر سال 2015 میلادی صورت گرفت، گمانه‌زنی‌هایی درباره تشکیل ائتلافی میان مسکو، آنکارا و دمشق مطرح شده بود.

حدود دو هفته پیش نیز ترکیه با وجود هشدارهای دمشق و مسکو نیروهای نظامی خود را به جرابلس اعزام کرد و حملاتی را در این منطقه از خاک سوریه آغاز کرده است.

300300

کد خبر: 675461

وب گردی

وب گردی