ترقی : برخی احزاب فقط اسم دارند و هیچ کاری برای افزایش مشارکت سیاسی مردم نمی‌کنند

عضو حزب موتلفه گفت: اعطای یارانه به احزاب نباید مانع انتقاد آنان از عملکرد دولت شود، بهتر است هم کمک‌های مالی و هم کمک‌های غیرمالی در این یارانه برای احزاب، مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،حمیدرضا ترقی با تاکید بر لزوم پیگیری یارانه احزاب به وسیله دولت، اظهار داشت: این بودجه باید از طریق خانه احزاب که مسئول پشتیبانی صنفی احزاب و تشکل‌هاست، بر اساس معیار و ضابطه مشخص، داده شود.

عضو حزب مؤتلفه با تأکید بر اینکه احزاب باید بر اساس تعریف مشخصی این یارانه را دریافت کنند، گفت: طبیعتا احزاب سراسری با احزابی که در تهران و یا در شهرستان‌ها و استان‌ها هستند، تفاوت دارند و باید در اعطای یارانه هم این مسئله لحاظ شود.

وی ادامه داد: لازم است در تقسیم یارانه به احزاب، به میزان تلاش آنان در افزایش مشارکت مردمی توجه ویژه مبذول شود و احزاب نیز باید این وجه را در جهت ارتقای بینش سیاسی مردم به کار گیرند.

ترقی با بیان اینکه اعطای یارانه به احزاب نباید مانع انتقاد آنان از عملکرد دولت شود، تصریح کرد: وظیفه اصلی احزاب بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، نمایندگی از سوی مردم برای نظارت همگانی بر عملکرد مجریان است و آنان باید این وظیفه را در اولویت کاری‌شان قرار دهند.

عضو حزب مؤتلفه اظهار داشت: بهتر است هم کمک‌های مالی و هم کمک‌های غیرمالی در این یارانه برای احزاب، مورد نظر قرار گیرد.

ترقی با تأکید بر اینکه این یارانه نباید به صورت مساوی به احزاب داده شود، بیان داشت: برخی احزاب فقط اسم دارند و عملا هیچ کاری در جهت افزایش مشارکت سیاسی مردم نمی‌کنند و تعداد نفراتشان هم در حد یک فولکس واگن است.

عضو حزب مؤتلفه خاطر نشان کرد: باید توزیع یارانه بین احزاب بر اساس گستره فعالیت آنان، تعداد شعباتشان در سراسر کشور، استانی یا سراسری بودن آنان، برخورداری از مطبوعات، سایت اطلاع رسانی و حجم فعالیتی که قابل گزارش است، باشد.

205/201

کد خبر: 675527

وب گردی

وب گردی