بالگردهای هلال‌احمر مجهز به تجهیزات استاندارد فوریت‌های پزشکی می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت‌های مختلف عملیاتی بالگردهای هلال‌احمر، گفت: این بالگردها مجهز به تجهیزات استاندارد فوریت‌های پزشکی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و بر اساس پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر ناصر چرخساز در نشست صمیمانه رؤسا و معاونین سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و اورژانس کشور اظهار کرد:‌ با توجه به فعالیت‌های مختلف عملیاتی بالگردهای هلال‌احمر، لازم است که این بالگردها با تجهیزات پزشکی و فوریت‌های آن مجهز و خدمات اورژانسی مطلوبی به مردم ارائه شود.

او افزود: با توجه به درخواست رئیس اورژانس کشور در ایام اربعین امسال سیستم مخابراتی سیار سازمان امداد و نجات، هماهنگ و همکار با سیستم اورژانس در کشور فعالیت خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه سیستم مخابراتی هلال‌احمر در این ایام خدمات کاملی را به تیم‌های اورژانسی ارائه می‌دهند،‌ افزود:‌همانند سال گذشته تدابیر لازم برای مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی در این ایام پیش‌بینی شده است.

تمام موانع تحویل مصدوم از هلال احمر برطرف می شود

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس مرکز فوریت های پزشکی کشور نیز در این نشست با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین دو سازمان، آموزش‌های امدادگران جمعیت هلال احمر را از اولویت برنامه‌های خود در اورژانس کشور اعلام کرد.

او در پاسخ به درخواست رئیس سازمان امداد و نجات در زمینه ارائه مجوز به امدادگران هلال احمر در خصوص فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به سانحه‌دیدگان، افزود،:با توجه به مدارک تحصیلی مرتبط امدادگران(کاردانی و کارشناسی امداد و نجات، حوادث و بلایا و ...) فرآیند آموزش‌های مرتبط با اورژانس با پروتکلی نوین برای امدادگران جمعیت هلال احمر تدوین و اجرا خواهد شد و پس از آن امدادگران هلال احمر نیز مجوز فعالیت‌های فوریت پزشکی در سوانح را خواهند داشت.

کولیوند افزود: در حال حاضر مشکل بزرگی در زمینه تحویل مصدوم از سوی هلال احمر به بیمارستان‌ها وجود ندارد و این کار با اطلاع اورژانس صورت می‌گیرد، اما سعی داریم تمامی موانع در این مسیر را برداریم.

او ادامه داد: هلال احمر و اورژانس در خدمت مردم هستند و در این خدمت صادقانه هیچ تفاوتی بین این سازمان‌ها و رقابتی وجود ندارد.

رئیس رئیس مرکز فوریت های پزشکی کشور افرود: هموطنان در عملیات اربعین امسال شاهد خدمات ارزنده این دو نهاد خواهند بود و تدابیر پیش‌بینی شده که از مرزهای شرق کشور تا شهرهای زیارتی کربلا و نجف با همکاری هلال احمر و اورژانس به روزترین خدمات به مردم و زائرین ارائه شود.

20106

کد خبر: 675568

وب گردی

وب گردی