محصول جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی رونمایی شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به عنوان تنها واحد شرکت کننده از تهران در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، از نخستین محصول مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی و همزمان با افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به عنوان تنها واحد شرکت کننده از تهران در این جشنواره افزون بر ارائه دستاوردهای خود از نخستین محصول مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خود به نام «کرم سقز» نیز رونمایی کرد.

کرم سقز در دسته دارویی ضد درد موضعی به کار می‌رود و موارد مصرف آن ضد التهاب، تسکین دهنده درد استئوآرترین، کشیدگی و ضرب خوردگی ماهیچه ای و مفاصل است.

سقز، جزء گونه pistacia از خانواده آناکاردیاسه است. در طب سنتی ایران و سایر کشورها از جمله یونان از گذشته تا به امروز از اولئورزین های این گونه از جمله سقز در درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری‌های گوارشی و دردهای مفصلی استفاده می‌شود و براساس نتایج به دست آمده در آزمایشات مورد بررسی کرم سقز نسبت به ژل دیکلوفناک به شکل معناداری اثربخشی بهتری دارد.

در این نمایشگاه 489 شرکت تولیدی و صنعتی بخش خصوصی، 147 مرکز علمی، دانشگاهی و پژوهشگاه‌ها حضور دارند که از این تعداد 146 شرکت، دانش‌بنیان هستند. در این نمایشگاه، 2800 محصول ارائه می‌شود که از این تعداد 450 محصول فناورانه و دانش‌بنیان هستند.

براساس این گزارش، این دوره از جشنواره با شعار اقدام و عمل دانش‌بنیان، پیشران اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود از این رو برای نخستین بار در کنار محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی در حوزه گیاهان شده است که در این بخش از 700 فناوری عرضه شده، 100 فناوری از دانش‌آموزان برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب شده است.

20101

کد خبر: 675608

وب گردی

وب گردی