هشدار سردار جزایری به دشمنان ایران: اقدام نظامی انجام دهید، دچار مخاطرات عظیم خواهید شد

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم سلاح‌های کشتار جمعی دست‌بسته نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو گفت وگو، سردار "مسعود جزایری" معاون ستادکل نیروهای مسلح، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم سلاح‌های کشتار جمعی دست‌بسته نیست، گفت: ممکن است دشمن بتواند شروع‌کننده یک اقدام نظامی باشد ولی قطعاً پایان‌دهنده آن نخواهد بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به بخشی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص توان دفاعی کشور اظهار کرد: نکته اولی که ایشان بر آن اشاره و تاکید دارند، این است که ما کشوری مستقل هستیم و روح خودباوری و خوداتکایی را باید در خود اضافه کنیم و آثار زیان‌بار تاریخ گذشته که تلاش می‌کرد از ایرانیان چهره‌ای دیگر بسازد را زائل کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر فناوری‌های نوین و جدید تأکید مستمر دارند؛ علم و تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون رشد می‌کند و در صنایع دفاعی نیز باید متناسب با این پیشرفت‌ها زمینه‌های توسعه را فراهم کنیم.

جزایری تأکید کرد: ما بایستی قوی باشیم تا این اقتدار به رخ دشمنان کشیده شود؛ اگر در جهانی عاری از خشونت و جنگ و سلطه‌گری زندگی می‌کردیم، این مباحث قابل طرح نبود ولی واقعیت نظام جهانی به ما دیکته می‌کند که یا بایستی قوی و یا تحت سلطه باشیم و بدیهی است که جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی انتخاب خود را کرده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، درباره اقتدار صنایع دفاعی گفت: قدرت دفاعی را باید در دست داشته باشیم و توان تهاجم را در نقاط لازم افزایش دهیم؛ تأکید مقام معظم رهبری نیز بر این است که باید قدرت تهاجمی را برای روز مبادا افزایش دهیم؛ چراکه قدرت‌های سلطه‌گر باید اقتدار، توان و قدرت دفاعی و تهاجمی ما را احساس کنند.

جزایری تصریح کرد: دشمن باید متوجه باشد اگر اقدام نظامی انجام دهد، دچار مخاطرات عظیم خواهد شد. تنها عامل بازدارنده در برابر اینکه دشمن دست را از روی ماشه برداشته، این بوده که اگر حمله کنند، عاقبت آن چه می شود!؟

معاون ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: ممکن است دشمن بتواند شروع کننده یک اقدام نظامی یا جنگ باشد، ولی قطعاً پایان‌دهنده آن نخواهند بود و برای این مهم باید مقدماتی فراهم شود و بخش عمده آن مربوط به نیروهای نظامی، سلاح و تجهیزات می‌شود.

جزایری خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف قطعی سلاح‌های کشتار جمعی است و معتقدیم سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی ممنوعه است؛ البته بدین مفهوم نیست که جمهوی اسلامی در برابر چنین حملاتی دست بسته است و حتما باید در برابر اینگونه تهاجمات عناصر لازمه دفاعی را داشته باشیم که خوشبختانه داریم و باید آن را تقویت کنیم.

202/201

کد خبر: 675681

وب گردی

وب گردی