ارائه گزارش‌های منظم آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتم در مورد پیگیری‌های قضایی حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوزT"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان پیرامون پیگیری حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران از طریق مراجع قضایی داخلی و بین المللی، اظهار داشت: پیگیری این موضوع در حوزه کار وزارت خارجه است اما در عین حال ما هم مشغول به جمع آوری اطلاعات هستیم .

وی ادامه داد: در نهایت اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار وزارت خارجه قرار خواهیم داد، لازم به ذکر است این حمله ها مربوط به مسائل گذشته از جمله ویروس استاکس نت می باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: اکنون در حال انجام مکاتبات داخلی هستیم و خلافی ها و مدارکی که گزارش شده را پس از جمع آوری در اختیار وزارت خارجه قرار خواهیم داد البته این کار در زمان خودش، یک بار انجام شد و اکنون بار دیگر این موضوع برسی می شود تا بتوانیم به لحاظ بین المللی و حقوقی آن را پیگیری کنیم.

کمالوندی با اشاره به اینکه مستقیما به مراجع بین المللی مراجعه نمی کنیم گفت: این موضوع برعهده وزارت امور خارجه است و سازمان انرژی اتمی به صورت مستقیم با مجامع بین المللی در تماس نخواهد بود، اکنون مسئله مهم این است این موضوع را به کدام مرجع بین المللی باید ارائه کنیم و چه مدارکی لازم است که بخش حقوقی و بین المللی وزارت خارجه این کار را انجام خواهد داد.

*نیروگاه جدید بوشهر شنبه آتی کلنگ‌زنی می‌شود

وی پیرامون کلنگ زنی نیروگاه بوشهر اظهار داشت: روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، رییس سازمان انرژی اتمی و سفیر روسیه کلنگ زنی نیروگاه جدید بوشهر انجام خواهد شد.

*ارائه گزارش‌های منظم آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به سوالی پیرامون نشست مشترک با آژانس در راستای اجرای برجام گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار پیرامون فعالیت های هسته‌ای کشورمان گزارشی را ارائه خواهد کرد و قرار نیست نشستی میان ایران و آژانس برگزار شود.

205/201

کد خبر: 675878

وب گردی

وب گردی