ولایتی: ضرورت تعریف استاندارد واحد برای مبارزه با تروریسم بین ایران و فرانسه

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرانسه را به عنوان نماد استقلال اروپا می دانیم گفت: با توجه به هم نظری دو کشور پیرامون مساله تروریسم در منطقه آنچه بین ما مطرح است این است که باید استاندارد واحدی برای مبارزه با تروریسم تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز علی اکبر ولایتی در نشست خبری مشترک با کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه با بیان این که رابطه بین ایران و فرانسه طولانی با سابقه عمیق و فرهنگی است گفت: دو ملت ایران و فرانسه سوابق بسیار ارزشمندی به لحاظ فرهنگی و تمدنی دارند که البته این روابط با فراز و نشیب های روبرو بوده اما همواره دو ملت سعی کردند که این فراز و نشیب ها را پشت سر بگذارند و در جهت تعمیم مشکلات گام بردارند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرانسه را به عنوان نماد استقلال اروپا می دانیم افزود : با توجه به هم نظری دو کشور پیرامون مساله تروریسم در منطقه آنچه بین ما مطرح است باید استاندارد واحدی برای مبارزه با تروریسم تعریف کنیم.

او با اشاره به حضور هیات فرانسوی در ایران گفت: این که این هیات در این سطح از ایران بازدید کرد و مباحث مختلفی را با مسوولین در میان گذاشت مقدمه ای است برای پیشرفت هر چه بیشتر روابط بین ایران و فرانسه ؛ به دنبال سفری که آقای روحانی به فرانسه داشتند امیدواریم همکاری ها در عرصه های مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی ادامه یابد.

ولایتی بیان کرد: رابطه ایران و فرانسه می تواند به سمتی پیش رود که نمونه ای باشد از یک رابطه بسیار ارزشمند و بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر و در عین حال تقویت کننده رابطه دو جانبه و همکاری های منطقه ای برای دیگر کشورهای اروپایی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه در این نشست یک ساعته با رئیس مجلس ملی فرانسه گذشت در جهت توسعه روابط بیشتر بود و امیدواریم موسسات تحقیقاتی فرانسه و ایران و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی خود را برای توسعه روابط و مطالعات مشترک اعلام کند.

203/201

کد خبر: 675953

وب گردی

وب گردی