اوباما نخستین قاضی مسلمان در دادگاه فدرال آمریکا را معرفی کرد

رئیس جمهور آمریکا یک وکیل دعاوی مسلمان را برای مسند قضاوت در دادگاه فدرال معرفی کرد که در صورت موافقت مجلس سنا، نخستین قاضی مسلمان در دادگاه فدرال آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی صباح،‌ «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا یک وکیل دعاوی مسلمان را برای مسند قضاوت در دادگاه فدرال معرفی کرده است که در صورت تصویب مجلس سنا، به عنوان نخستین قاضی مسلمان در دادگاه فدرال آمریکا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش مهر، این وکیل دعاوی مسلمان «عبید ریاض قریشی» نام دارد و از سوی اوباما برای قضاوت در دادگاه منطقه ای حوزه کلمبیا- شهر واشنگتن دی.سی- معرفی شده است. وی یک آمریکایی پاکستانی تبار و فارغ التحصیل دانشکده حقوق هاروارد است.

یک گروه مدافع حقوق مسلمانان ضمن تمجید از این اقدام اوباما، آن را تصمیمی «تاریخی» خواند و اعلام کرد که مشارکت مسلمانان در امر قضاوت امری مهم و حیاتی برای آنان به شمار می رود.

کاخ سفید ضمن اشاره به تلاشهای رئیس جمهور دموکرات آمریکا برای تنوع بخشیدن به ترکیب قضات در دادگاههای فدرال، خاطرنشان کرد که اوباما تاکنون ۱۲۰ قاضی از گروههای اقلیت و ۱۳۸ قاضی زن را برای دادگاههای فدرال معرفی کرده است.

گفتنی است که قضات مسلمان تاکنون در دادگاههای ایالتی فعالیت داشته و از قضاوت در دادگاههای فدرال و یا استیناف محروم بوده اند.

300300

کد خبر: 676109

وب گردی

وب گردی