نگاه منفی به مناطق آزاد غیرقابل قبول است

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود نگاه و دیگاه منفی به فعالیت مناطق آزاد تجاری صنعتی کشورمان غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن نژاد طی سخنانی در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به ارس سفر کرده اند، اظهار کرد: مناطق آزاد به تازگی بالغ می شوند که باید با کمک به آن ها زمینه بلوغ کاملشان را فراهم کرد و این در حالیست که بعضا شاهد نگاه های سیاه و منفی به فعالیت و توسعه مناطق آزاد هستیم.
وی افزود: طبیعی است که مناطق آزاد نوپا با ضعف هایی هم مواجه باشند اما باید این ضعف ها را تحمل و با حمایت بیشتر، زمینه تحقق سیاست های کلان مربوط به پی ریزی و فعالیت این مناطق را مهیا ساخت.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید فرصت لازم برای رشد مناطق آزاد داده شود، افزود: شاید روزی در بازار جلفا شاهد فروش کفش های وارداتی یک میلیون تومانی ایتالیایی بودیم اما امروز شاهد ایجاد خط تولید همان کفش های ایتالیایی در ارس هستیم.
حسن نژاد، حمایت از مناطق آزاد را متضمن توسعه این مناطق و منافع متعاقب آن یعنی رونق اقتصاد و کاهش بیکاری دانست.
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: در سه سال گذشته بیش از سه هزار فرصت شغلی صنعتی در منطقه آزاد ارس ایجاد شده که رقم بسیار قابل تاملی است.
وی همچنین با اعلام خبر تصویب پیشنهاد الحاق هادیشهر و بخش هایی از مرند به منطقه آزاد ارس، خواستار حمایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از قانونی شدن این پیشنهاد در صحن علنی مجلس شد.

605/602

کد خبر: 676186

وب گردی

وب گردی