برنامه های آخرین روز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به مشهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین روز سفر به مشهد مقدس، صبح امروز از قسمت های مختلف پارک فناوری و شرکتهای متعددی که در این پارک، در راه پیشرفت علمی صنایع و تولیدات کشور تلاش می کنند، بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مچمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از بازدید از قسمت های مختلف، در جمع متخصصان، کارشناسان، کارکنان و بعضی از مسئولان استان و شهر مشهد، پارکهای فناوری را مصداقی روشن از هدف سند چشم انداز دانست و گفت: قرار است توسعه کشور، دانش محور باشد و بر این اساس باید اختراعات و ابتکارات کارآفرینان با برآورده کردن همه نیازها، در خط تولید قرار گیرد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، معرفی شرکتهای دانش بنیان به جامعه را از ضرورتها دانست و گفت: شاید متخصصین و مبتکرین و مخترعین فراوانی باشند که طرحهای آنان از مرحله پایلوت هم گذشته، ولی متأسفانه به خاطر عدم توجه صاحبان صنعت، در گوشه های آزمایشگاه های فردی خاک می‌خورد.

ایشان با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه ی کیفی و تعمیق پژوهش و تحقیق، گفت: ظرف 2 سال گذشته حدود 900 شرکت دانش بنیان تأسیس شده که هر یک از این شرکت ها می تواند به کمک صنعت و تولید کشور بیاید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: تأسیس هشتاد پارک علمی و صنعتی طراحی شده تا از قابلیت های نخبگان علمی و دانشمندان جوان درجهت پیشرفت کشور استفاده شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همچنین در بازدید از یکی از شرکتها در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های مختلف با اشاره به سیاستهای کلی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و از سوی مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ شد، گفت: پارکهای علمی و فناوری که محل تلاقی اندیشه های مخترعین جوان است، می تواند رسیدن کشور به توسعه دانش محور را که هدف چشم انداز شده، تسهیل نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه مصاحبه که آقای رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز حضور داشت، با تشریح ظرفیت های آستان قدس رضوی، سوابق علمی خراسان و قابلیت های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این پارکهای علم و فناوری می تواند مرکزی برای تقویت تولید و افزایش توان علمی، فنی و صنعتی، در منطقه شرق کشور باشد.

شایان ذکر است که برنامه های چهار روزه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان خراسان رضوی به پایان رسید و ایشان پس از زیارت مجدد بارگاه ثامن الحجج (ع)، مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

202

کد خبر: 676372

وب گردی

وب گردی