ترامپ:  پیروز شوم  قایق های تندرو ایران را به بیرون پرت می کنم

'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا قول داد که اگر در انتخابات هشتم نوامبر برنده شود، هر شناور ایرانی را که برای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس مزاحمت ایجاد کند، به بیرون از آب پرتاب خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا در مقابل هزاران تن از هوادارانش شالوده یک سیاست امنیت ملی تهاجمی را به کمک ارتش تقویت شده آمریکا ریخت و گفت 'این سیاست امنیتی چنان قدرتمند خواهد بود که هیچکس نمی تواند با ما قاطی شود.'
به گزارش ایرنا، وی در مورد نحوه پاسخگویی خود به هرگونه مزاحمت ایران برای کشتی های آمریکا در خلیج فارس سخنان قوی و محکمی ایراد کرد.
یک کشتی نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه به دلیل مزاحمت یک قایق ایرانی که خود را تا فاصله 91 متری آن نزدیک کرده بود، مجبور به تغییر مسیر شد.
ترامپ اظهارکرد: وقتی که آنها رزمناوهای زیبای ما را با قایق های کوچک خود دور زده و برای افراد ما ژست هایی می گیرند که نباید به آنها اجازه چنین کاری را داد، از آب بیرون انداخته خواهند شد.
ترامپ مبنای عقاید سیاست خارجی خود را بیرون نگه داشتن آمریکا از آنچه قرار داده که 'جنگ های بی پایان' در خاورمیانه خوانده است.
او طی هفته جاری شالوده طرحی را ریخت که بر اساس آن میلیاردها دلار به منظور تقویت ارتش آمریکا از جمله برای کشتی ها، هواپیماها و نیروی نظامی صرف خواهد شد.
وی گفت: 'ما قصد داریم دوباره در موقعیت رهبری جهان قرار گرفته تا بار دیگر بتوانیم از موضع قدرت صحبت کنیم اما مهمتر از صحبت کردن از این موضع، ما دوباره ایمن خواهیم شد.'
ترامپ که به دلیل حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است، حتی به حادثه نزدیک شدن یک جنگنده روسیه به یک هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکا بر فراز دریای سیاه اشاره کرد و افزود: باورکنید پوتین می خندد؛ او به رهبران ما می خندد.
300300

کد خبر: 676421

وب گردی

وب گردی