انریکه: فکر نمی‌کردیم حریف با خط دفاعی پنج نفره بازی کند

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا با ابراز ناراحتی از عملکرد شاگردانش برابر تیم تازه صعود کرده به لالیگا، این شکست غیرمنتظره را درسی برای آینده دانست.

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال بارسلونا اولین شکست فصل خود را به شیوه‌ای غیرمنتظره و برابر تیمی متحمل شد که خوشبین‌ترین هوادارش هم تصور آن را نمی‌کرد.

بارسلونا که دو هفته قبل لالیگا را با کسب دو برد پشت سر گذاشته بود، این بار بدون آنکه سه مهره کلیدی‌اش، لیونل مسی، لوئیز سوارز و آندرس اینیستا را در ترکیب اصلی داشته باشد، در خانه برابر آلاوس تازه صعود کرده به لالیگا با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد و اولین باختش در فصل جدید به ثبت رسید.

انریکه از دقیقه 60 به بعد مسی، اینیستا و سوارز را (در عرض شش دقیقه) به میدان فرستاد اما حتی آنها هم نتوانستند قفل دفاع آلاوس را بشکنند و به این ترتیب اولین باخت خانگی بارسلونا در فصل جدید رقم خورد.

انریکه پس از بازی به خبرنگاران گفت: در این بازی دقت کافی را نداشتیم و جاگیری بازیکنان‌مان در میدان هم ضعیف بود. برابر حریفی که خط دفاعی‌اش را پنج نفره کرده بود و اجازه عبور توپ را به ما نمی‌داد، کار سختی داشتیم. فکر نمی‌کردیم این تیم با چنین سیستمی بازی‌ کند. برای شکستن چنین خط دفاعی راهی ندارید جز اینکه توپ را در سراسر زمین پخش کنید تا میان مدافعان حریف فضای خالی ایجاد شود و به سرعت باید توپ را به آن فضاها برسانید. این راه کسب پیروزی در چنین بازی‌هایی است اما ما طبق آن عمل نکردیم. ضمن اینکه خط دفاعی ما هم شکننده نشان داد.

سرمربی آبی‌و‌اناری‌ها درباره کارآمدی آلاوس برای استفاده از موقعیت‌هایش اظهار داشت: آلاوس با شلیک سه شوت، دو گل زد. آنها یک بازی بسیار جدی را ارائه کردند و این بازی به ما یادآوری کرد که کسب پیروزی در لیگ چقدر می‌تواند سخت باشد. همه، پیروزی ما را در این بازی پیش‌بینی کرده بودند اما از حالا به بعد شما می‌توانید ببینید که ما در تک‌تک بازی‌های‌مان خواهیم جنگید.

هافبک پیشین بارسا عنوان کرد: تغییرات زیادی اعمال کردیم و سرحال‌ترین بازیکنان‌مان را به میدان فرستادیم اما مشکل، شکنندگی خط دفاع‌مان بود و باید در این مورد بازبینی‌هایی صورت بگیرد. این باخت به ما نشان داد که جنگیدن برای قهرمانی در لیگ چقدر سخت است. سه‌شنبه لیگ قهرمانان (بازی برابر سلتیک) را داریم که آن هم یک داستان دیگر است. از این شکستما نتایج خوابی خواهیم گرفت اما نتیجه این بازی را باید فراموش کنیم.

602/604

کد خبر: 676797

وب گردی

وب گردی